انفجار مهیب در تبریز / مرگ تلخ 5 نفر در آخرین شب پاییز 1400

ساعت: 11:59
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1794134

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی گفت: تعداد مصدومان حادثه ریزش ساختمان در تبریز به ۱۶ نفر رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنایی، سه شنبه شب ساختمانی در منطقه بهشتی تبریز بر اثر انفجار گاز فروریخت.

محمد باکر هنربر، مدیرکل بحران آذربایجان شرقی گفت: 6 نفر از مجروحان توسط اورژانس به بیمارستان سینا و 10 نفر دیگر به بیمارستان امام رضا تبریز منتقل شدند.

وی گفت: متاسفانه در این حادثه بر اثر انفجار گاز تاکنون 5 نفر از همشهریان جان خود را از دست داده اند.

وی با اشاره به حضور امام جمعه تبریز، استاندار تبریز و استاندار آذربایجان شرقی در محل حادثه گفت: مسئولان ارشد استانی از مجروحان این حادثه در بیمارستان عیادت کردند.

افتخار ادامه داد: نیروهای امدادی از همان لحظات اولیه حادثه در محل حضور یافته و نسبت به آواربرداری و نجات حادثه دیدگان اقدام کرده اند.

وی افزود: به گفته همسایه ها احتمال می رود 3 نفر دیگر همچنان زیر آوار باشند.

وی گفت: اداره کل راهداری و پایانه های استان نیز تجهیزات سنگین خود را برای کمک به آواربرداری در محل اعزام کرده است.

در همین حال دادستان آذربایجان شرقی با حضور در محل سقوط هواپیما از هم افزایی تمامی نهادهای مسئول برای امدادرسانی به حادثه دیدگان خبر داد.

بابک محبوب علیلو گفت: علت حادثه پس از پایان عملیات آواربرداری و نجات تمامی حادثه دیدگان مشخص می شود و اگر نهادی در این زمینه کوتاهی کند نسبت به رفع آن اقدام می شود.

شهردار تبریز همچنین در محل ریزش این ساختمان اعلام کرد: با وجود اینکه مسئولان شهرداری از همان دقایق اولیه حادثه در محل حضور داشتند، اما از شهروندان محترم خواهشمندیم ساختمان های غیر استاندارد نسازند و در چنین مواردی ساکن نشوند. ساختمان ها

عباس رنجبر ضمن درخواست از مردم برای خودداری از خرید و فروش ساختمان های غیراستاندارد افزود: وقوع این حادثه به خوبی عواقب جبران ناپذیر زلزله احتمالی در این مناطق را نشان می دهد.

استاندار آذربایجان شرقی علت این حادثه را انفجار گاز شهری اعلام کرد.

اسامی قربانیان ریزش ساختمان 5 طبقه در تبریز

رئیس اورژانس آذربایجان شرقی اسامی مصدومان و کشته شدگان ریزش ساختمان تبریز را اعلام کرد.

1. خدیجه فرج پور
2. مهدی بالکانی
3. هادی گربانپور
4. صفیه فرج پور
5. پذیرش
6. حامد امانی
7. سعیدخانی
8. سلین امانی
9. اکرم میرزایی
10. فاطمه صفری
11. جلال امانی
12. آمین به قربانی
13. عسگر میرزایی

مراحل
1. هورزاد علیپور
2. مجتبی احمدپور

جستجوها تکمیل شد / 5 مورد مرگ تایید شد

فرزاد رحمانی رئیس اورژانس گفت: ساعت 17 و 51 دقیقه در آخرین روز پاییز هزار و 400 صدای مهیب انفجار در کوچه بهستی و تماس های مردمی هشتم در ابتدا هشت دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودروی فرماندهی به راه افتادند.

وی گفت: این عملیات از ساعت 17 و 51 دقیقه تا 5 صبح امروز به طول انجامید که در نهایت فوت پنج نفر قطعی و 15 مجروح به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس اورژانس ادامه داد: یازده مجروح از مراکز درمانی ترخیص و چهار مجروح نیز در بیمارستان های امام رضا(ع)، سینا، شهدا و خیریه بستری شدند.

یک مرد 40 ساله، یک مرد 18 ساله، یک زن 35 ساله، یک مرد 32 ساله و یک زن 85 فوت قد دارند.

علت حادثه در حال روشن شدن است اما به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان، انفجار جوش فرش یک واحد صاف کن در طبقه همکف این ساختمان باعث این حادثه شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید