انفجار مهیب در یک کارخانه شیمیایی اوکراین

رسانه های روسی نیز گزارش دادند که پس از انفجار در آسمان شهر آئودیوکا در منطقه دونتسک که یک کارخانه شیمیایی دیگر در آن قرار دارد، ابر بزرگی از دود تشکیل شده است.

سویرودونسک، شهر کوچکی در لوهانسک، به پایگاه روسیه در شرق اوکراین تبدیل شده و بخش‌هایی از آن پس از هفته‌ها درگیری ویران شد، اما مقامات اوکراینی می‌گویند که درگیری‌های شدید همچنان ادامه دارد.

سرهی گایدا فرماندار لوهانسک به آتش سوزی در کارخانه ای که صدها غیرنظامی در آن پناه گرفته بودند اشاره ای نکرد.

گایدا که روز شنبه در تلویزیون اوکراین صحبت می کرد، گفت که درگیری ها در شهر سیورودونتس بی وقفه ادامه دارد.

او پیشتر گفته بود که نیروهای روسی بیشتر شهر را کنترل می کنند، اما نیروهای اوکراینی کارخانه نیتروژن را کنترل می کنند.

نیروهای مسلح اوکراین روز شنبه اعلام کردند که مدافعان اوکراینی حمله روسیه را در بخشی از شهر سیورودسک دفع کردند، در حالی که درگیری ها در سایر نقاط شهر ادامه داشت.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در 21 فوریه 2022 (2 مارس 1400) با انتقاد از بی توجهی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، پنج شنبه. ، 24 فوریه. (26 مارس 1400) او عملیات نظامی را علیه اوکراین آغاز کرد و آن را “عملیات ویژه” نامید و بدین ترتیب روابط پرتنش مسکو و کیف را به یک رویارویی نظامی تبدیل کرد.

جنگ در اوکراین وارد چهارمین ماه خود شد و واکنش ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و پیامدهای جدید سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید