شنیدن صدای انفجار مهیب در آسمان نطنز / پدافند هوایی: یکی از سامانه های موشکی را آزمایش کردیم.

شنیدن صدای انفجار مهیب در آسمان نطنز / پدافند هوایی: یکی از سامانه های موشکی را آزمایش کردیم.

ساعتی پیش صدای مهیبی در منطقه بادرود نطنز به راه افتاد. پس از این حادثه عده ای از اهالی محل در روستای عباس آباد بادرود تجمع کرده و نسبت به صدا و انتشار دود کنجکاو شدند.

به گزارش میدانی خبرنگار فارس در بادرود، این صدا برای مدت کوتاهی شنیده شد و سپس قطع شد. در عین حال، نور شدیدی در آسمان قابل مشاهده است.

خبرگزاری نسیم نوشت: شدت انفجار در نطنز به حدی بود که انفجار به برخی از منازل خسارت وارد کرد.

ایرنا: این به دلیل موشک دفاعی بود که هدف آن آزمایش واکنش سریع به یک حمله احتمالی بود

خبرگزاری محلی ایرنا نوشت: مردم محلی گفتند صدای دو انفجار را در منطقه بادرود در حدود 20 کیلومتری نطنز شنیده اند. بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از منطقه، یک فروند موشک پدافندی به منظور آزمایش واکنش سریع در صورت حمله آتش به آسمان منطقه بادرود پرتاب شد و با هدف قرار دادن سایت پدافندی منطقه در آسمان منفجر شد.

خبرگزاری ایرنا درباره علت انفجار نطنز نوشت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از نطنز، یک موشک پدافندی برای آزمایش واکنش سریع به حمله احتمالی پرتاب شد. این موشک در آسمان منفجر شد و به سمت سایت دفاعی منطقه ای هدف گرفت.

فرماندار نطنز: علت انفجار در حال بررسی است

فرماندار نطنز گفت: ساعت 20:15 امشب صدایی شبیه به انفجار در نطنز شنیده شد. علت این انفجار هنوز مشخص نیست و هیچ خبر موثقی از آن نداریم، اما مقامات نظامی و انتظامی در حال بررسی منبع و علت انفجار هستند.

وی افزود: تنها با شفافیت می توان گفت که خوشبختانه خسارت مالی و جانی نداشته است. در جریان این حادثه در حال رانندگی بودم و صدایی نشنیدم و نتیجه نهایی تحقیقات فردا اعلام می شود.

پدافند هوایی: جای نگرانی نیست. ما یکی از سامانه های موشکی را آزمایش کردیم

فرمانده پدافند هوایی نطنز در واکنش به این حادثه گفت: ساعتی پیش یکی از سامانه های موشکی منطقه برای ارزیابی آمادگی میدانی آزمایش شد و جای نگرانی ندارید.

وی افزود: برای ارزیابی سامانه های مستقر در منطقه، اینگونه رزمایش ها در محیطی کاملا امن و با هماهنگی کامل شبکه یکپارچه پدافندی انجام می شود.

انفجار در آسمان شهر نطنز ربطی به تاسیسات هسته ای ندارد

یک منبع آگاه محلی به خبرنگار ایرنا گفت: انفجار در منطقه کویری نطنز ربطی به تاسیسات هسته ای نداشته و خسارت و تلفات جانی در پی نداشته است و موضوع در حال بررسی است.

وی که نخواست نامش فاش شود، یادآور شد: این انفجار ساعت 20:15 امشب در آسمان شهر کویری نطنار رخ داد و ربطی به تاسیسات هسته ای نداشت.

وی با بیان اینکه هیچ درگیری هوایی در منطقه رخ نداده است، افزود: این تنها آتش پدافندی در منطقه کویری این شهرستان جای نگرانی ندارد و موضوع در دست بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید