اکبر طبری می خواهد از زندان آزاد شود

او اکنون در انتظار حکم نهایی دادگاه و حبس است. اما به نظر می رسد او همیشه سعی دارد این حکم زندان را بشکند و از شر آن خلاص شود.
اکبر طبری به اتهام برخی جرایم از جمله تشکیل باند چند نفره رشوه خواری در شعبه پنجم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به 31 سال حبس تعزیری محکوم شد. طبری در این پرونده 10 اتهام داشت که در 8 مورد دادگاه او را مجرم تشخیص داد، در دو مورد نیز دادگاه او را مجرم ندانست.
اکبر طبری به دلیل ارتشا و انفصال قطعی از خدمات دولتی به 31 سال حبس تعزیری و مصادره اموال و بیش از 430 میلیارد ریال جریمه نقدی برای تشکیل شبکه چند نفره رشوه در وصف رهبری و اخذ رشوه های مختلف محکوم شد. سخنگوی قوه قضاییه در اعلام حکم اکبر طبری گفت: اکبر طبری در صورت پولشویی به ۱۲ سال و نیم حبس تعزیری و نزدیک به ۶۰۰ میلیارد ریال جریمه نقدی و مصادره اموال محکوم شد.
وی با اشاره به برخی از عناوین مصادره اموال ناشی از رشوه گفت: دستور مصادره سه آپارتمان مسکونی در برج روما در کامرانیه تهران یک واحد به متراژ 633 متر و یک واحد دیگر به متراژ. 388 متر و واحد سوم به مساحت 380 متر.
یک دستگاه آپارتمان در خیابان پاسداران در یکی از برج های مجلل به متراژ 633 متر نیز از محوطه دادگاه توقیف شد. پنج قطعه زمین در شهرک بابلسر که به باغ ویلایی بسیار بزرگ و ویلایی مجلل تبدیل شده بود، مصادره شد.
در صورت قطعی شدن پرونده، طبق قانون مجازاتی که 31 سال حبس و مصادره اموال در اثر ارتشاء و جریمه نقدی و انفصال قطعی از خدمات دولتی را پیش بینی کرده است، قابل اجرا خواهد بود. اعتمادآنلاین می نویسد بر اساس اطلاعات دریافتی بخشی از حکم اکبر طبری در دیوان عالی کشور نقض و پرونده وی برای رسیدگی جدید به دادگاه بدوی ارسال شد.
این پرونده توسط وکیل طبری به دیوان عالی کشور ارسال شد و حالا طبری و وکیلش بسیار امیدوارند که وی در دادگاه جدید از برخی اتهامات تبرئه شود.

دیدگاهتان را بنویسید