جزئیات جدید پرونده طبری/ حکم تکمیلی طبری به زودی منتشر می شود

جزئیات جدید پرونده طبری/ حکم تکمیلی طبری به زودی منتشر می شود

حجت الاسلام والمسلمین «سید احمد مرتضوی مقدم» درباره برخی ابهامات مطرح شده در خصوص پرونده اکبر طبری، گفت: ابتدا از مردم کشورمان به خاطر حساسیتی که در مبارزه با فساد دارند تشکر می کنم. این احساس ستودنی است، اما آنچه مذموم است، همراهی با کسانی است که به دنبال سوء استفاده از این جریان و ایجاد جو علیه قوه قضائیه هستند.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه به اتهامات وارده به پرونده طبری اشاره کرد و توضیح داد: موضوع پرونده اختلاس است و بارها و از سوی افراد مختلف مطرح شده است و موضوع اختلاس اتهامی نبوده و نیست. آغاز پرونده

وی اتهام دیگر طبری را پولشویی و جعل اعلام کرد و گفت: مشارالیا برای تهاتر اموال دریافتی اقدام به معاملات کرد که محکوم شد و اتهام دیگر جعل وکالتنامه به نام همسرش بود.

حجت الاسلام مرتضوی مقدم خاطرنشان کرد: حکم پس از قطعی شدن اجرا شد و متهم چهار سال در زندان به سر برد و آقای طبری با ارائه مستندات جدید درخواست اعاده دادرسی کرد و موضوع تشکیل شبکه ارتشا را عنوان کرد. نه در نهایت با رسیدگی به پرونده در دیوان عالی کشور با موافقت با درخواست وی و توصیه به رسیدگی مجدد، پرونده در این قسمت برای رسیدگی مجدد به دادگاه ارجاع و پس از رسیدگی به اتهام ارتشا رای صادر شد. و پولشویی نیز به پرداخت جریمه و استرداد وجوه محکوم شد

.
حجت الاسلام مرتضوی مقدم بیان کرد: پرونده قرارهای تکمیلی صادره از دیوان عالی کشور هم اکنون در دیوان عالی کشور است و به زودی دستور مقتضی صادر خواهد شد. حکمی هم صادر شد.

دیدگاهتان را بنویسید