اکران نوروزی از 17 اسفند آغاز می شود / فیلم های نوروزی 11 اسفند اعلام می شود


ساعت: 13:16
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809627

سخنگوی انجمن سینماگران از احتمال راه اندازی اکران نوروزی از 17 اسفند و همچنین قول شورای صنفی نمایش برای حمایت از فیلم های پرمخاطب در اکران مردمی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا صابری، سخنگوی انجمن سینماگران درباره ایجاد شرایط و حمایت ویژه از فیلم‌های پرمخاطب در اکران نوروزی گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی در حوزه اکران فیلم رخ داده و فیلم‌های خوب زیادی برای اکران نوروزی درخواست داده‌اند. در سال 1401 «در واقع با کمک شورای صنفی اکران و شرایط فراهم شده تلاش کردیم تا تولیدکنندگان از اکران فیلم هایشان راضی باشند و با اعلام شرایط مطلوب حدود 21 فیلم برای اکران نوروزی اعلام آمادگی کردند. که هر کدام فیلمی شاخص هستند.

وی ادامه داد: پیش از این انجمن سینماگران با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود در صورت اکران برخی فیلم ها سینماگران با مشکلات جدی مواجه می شوند اما خوشبختانه فیلم های بسیار خوب جشنواره چهلم و سی و نهم هستند و برای اکران نوروزی اعلام آمادگی کردند. از جمله فیلم‌هایی مانند «روز صفر»، علفزار، مرد بازنده، جلسه خصوصی و «سد سگ». با اعلام آمادگی چنین فیلم هایی، انجمن سینماگران نیز برای اکران آنها تشویق می شوند و به کار خود ادامه می دهیم.

سخنگوی انجمن سینماگران گفت: فیلم های نوروزی با جلسه فوق العاده شورای صنفی نمایش در دوشنبه دوم اسفندماه اعلام می شود. انجمن سینماگران همچنان از فیلم هایی که قرار است اکران شوند حمایت می کند، همانطور که از فیلم هایی مانند دینامیت، گشت ارشاد و قهرمان حمایت کرده ایم. در واقع، ما موقعیتی را ارائه می دهیم که به دغدغه های صاحبان فیلم خوب می پردازد، به خصوص در مورد زمان اکران. این شرایط به تایید شورای صنفی نمایش رسیده است و امیدواریم با کمک و مساعدت سازمان سینمایی این روند ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: یادآوری می کنم که در دو سال اخیر بدترین ضرر را سینماگران متحمل شده اند و به جرات می توانم بگویم که هیچ صنفی در هیچ صنفی به اندازه سالن داران ضرر نکرده است. خوشبختانه تولیدکنندگان ما در این مدت آسیب چندانی ندیدند چرا که با ارائه آثار خود در سکوها توانستند شرایط مناسبی را برای خود فراهم کنند. متأسفانه سازندگان و توزیع کنندگان در اپیدمی تاج آسیب جدی دیدند و امیدوارم با اکران فیلم های خوب و پرمخاطب در نوروز 1401 شرایط بهتری فراهم شود.

سخنگوی انجمن سینماگران تاکید کرد: سینماداران می توانند انتظار حمایت ویژه شورای صنفی نمایش را به ویژه از فیلم های پرمخاطب داشته باشند.

صابری در پایان گفت: با توجه به پیشنهاداتی که به شورا داده شده، اکران نوروزی از 17 اسفندماه آغاز می شود و فیلم های پرمخاطب که با استقبال مخاطبان مواجه شده اند از حمایت ویژه برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید