شکست اکران نوروزی / چشمان سینما به اکران عید سعید فطر امیدوار است


ساعت: 10:50
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820579

سینماها با وجود قطع شدن تب تاج در اکران نوروزی خود چندان موفق نبودند و از این رو علاقمندان سینما همچنان به اکران عید سعید فطر امیدوار هستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با ناپدید شدن بیماری کرونا در کشور و کاهش مرگ و میر روزانه ناشی از این ویروس مفتضحانه، در آخرین روزهای اسفند ماه سال گذشته که اکران نوروزی در سینماها را هدایت می کرد، چشم همه سینمادوستان به گیشه دوخته شد. سینماهای کشور در رکود، سینماهای کشور بار دیگر آغوش خود را به روی مخاطبان هنر هفتم باز خواهند کرد.

دو فیلم «موقعیت مهدی» و «ممنوعه» از 15 اسفند اکران شد و پنج فیلم باند سگ، روز صفر، مرد بازنده، هدف خودت و شادروان در 25 اسفند اکران شدند.. فروش خوب «سگبند» و «وضعیت مهدی» در روزهای ابتدایی نوروز، نوید شروعی امیدوارکننده را برای سینمای ایران می داد، اما با پیشروی این داستان، این امید به سرعت برای کمتر از یک میلیون تماشاگر کمرنگ شد. حالا فیلم ها باید پایان تلخ و ناراحت کننده ای برای اهالی سینما باشد.


ee4a2c9c 4ddd 4116 9720 29b5edc9c1b5 خبر خاکستری

با شروع ماه مبارک رمضان قطعا از تعداد مخاطبان فیلم کاسته می شود، البته سازمان سینمایی در برنامه ماه مبارک رمضان قیمت بلیت فیلم ها را قبل از ساعت 19 اعلام کرد.

در میان فیلم های اکران سینما، فیلم «وضعیت مهدی» ساخته هادی حجازی فر کارگردان که روایتی از شهادت برادران باکری است برخلاف سایر فیلم ها تبلیغات خوبی در تلویزیون دارد زیرا سیما برای فیلم نه سرمایه گذاری کرده است. ترديد اين تبليغات در فروش فيلم بي تاثير نخواهد بود و عملا هيچ فيلمي در نوروز از تبليغات راديويي و تلويزيوني بهره نبرده است و همين صداي اعتراض عوامل فيلم هاي در حال اكران را برانگيخته است.


ae3da607 b618 4353 88f7 fd02c5c46fc6 خبر خاکستری

بلیت‌های گران‌قیمت تا سقف ۵۰ هزار جلد قبل از اکران نوروزی در شرایط بد اقتصادی می‌تواند دلیل دیگری باشد که مردم فیلم‌های روی پرده را دوست ندارند. از آنجایی که مردم سینما را سرگرمی می دانند، تماشای فیلم همراه با شام و سفر برای یک خانواده چهار نفره حدود 500 هزار تن هزینه دارد و پرداخت این ارقام در این شرایط دشواری های اقتصادی جایی برای خانواده ها باقی نمی گذارد.

برخی نیز بر این باورند که انتخاب فیلم‌های کمدی و کمدی در فهرست فیلم‌های نوروزی با توجه به شرایط عمومی جامعه می‌تواند به استقبال بهتر مخاطبان کمک کند. سید جمال ساداتیان تهیه کننده سینما در این خصوص گفت: شکست در اکران نوروزی به عوامل متعددی بستگی دارد. حال و هوای عمومی مردم و فیلم هایی که اکران می شوند که کارهای خوب را باید به آنها سپرد.

اگر امسال وزارت ارشاد کمی بیشتر سیاست گذاری می کرد و اجازه می داد فیلم هایی مثل شیشلیک یا چپ راست که شرایط بهتری برای جذب مخاطب داشتند، سینماها از نظر فروش شرایط بهتری داشتند.

اینها برداشت های شخصی است و یک تیم تحقیقاتی باید روی تحقیق کار کند، اما از وضعیت اکران نوروزی می توان اینطور تفسیر کرد که مردم ابتدا به فیلم های سرگرم کننده بیشتری نیاز دارند و باید با شرایط اقتصادی با ثبات تری روبرو شوند. در حال حاضر سینما اولویت جدی برای سرگرمی مردم نیست، زیرا هر آنچه گفتیم باید وجود داشته باشد تا آنها حاضر به پرداخت باشند.»

با همه این شرایط، عده ای امیدوارند اکران عید سعید فطر با فیلم های جدیدی چون «لمینور» داریوش مهرجویی و کمدی «انفرادی» با بازی سیدمسعود اطیابی، با بازی رضا عطاران، دوباره چرخ این سینما را بچرخاند. نقش اصلی برای حضور در سینما.

در ادامه این گزارش نگاهی خواهیم داشت به آمار فروش فیلم در اکران سینماها:












فیلم


کل فروش (ارقام به تومان)

خیلی خوب

17316669500

جایگاه مهدی

7806971250

شادروان

6547743500

روز صفر

4751533000

بازنده

4121721000

خود گل

419798500

قدغن

208302000

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید