تعطیلات دولتی به مناسبت عید سعید فطر برای مستمری بگیران چقدر است؟

تعطیلات دولتی به مناسبت عید سعید فطر برای مستمری بگیران چقدر است؟

صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه ای اعلام کرد: حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری با احتساب افزایش 20 درصدی مصوب دولت به حساب کلیه بازنشستگان و کارکنان مشمول این صندوق واریز شده است.

در این پیام آمده است: استحقاق خانواده و فرزندان در این ماه همانند اسفند ماه واریز شده است.

همچنین مابه التفاوت افزایش حقوق فرزند و عائله مندی فروردین ماه همراه با حقوق یک ماه آینده به حساب مستمری بگیران عزیز کشور واریز می شود.

یک صندوق بازنشستگی ملی برای ارائه خدمات آفلاین به بازنشستگان با درآمد بالا ایجاد شده است. بازنشستگان قرار است رسید، قضاوت، وام و غیره دریافت کنند.

حقوق بازنشستگان کشوری در سال 1402 نسبت به آخرین مصوبه حقوق سال قبل 20 درصد افزایش می یابد و بنابراین مصوبات جدید مستمری بگیران کشوری در سال 1402 متناسب با این میزان افزایش حقوق و از طریق سامانه جدید تغییر یافته است. احکام بازنشستگان کشوری در وب سایت صندوق بازنشستگی کشوری قابل دریافت است

با توجه به اینکه نرخ تورم در کشور ما به سرعت در حال افزایش است و هر ساله شاهد افزایش قیمت در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور هستیم، سازمان‌های حامی کارمندان و کارگران نیز تلاش کرده‌اند تا موافقت دولت و مجلس را برای افزایش حقوق خود جلب کنند. حداکثر این گروه ها را با تورم تنظیم کرد تا این افراد مشکلی برای تامین مایحتاج خود و خانواده خود نداشته باشند.

سازمان بیمه گر مربوط به بازنشستگان کشوری، صندوق بازنشستگی کشوری است که دارای شخصیت حقوقی مستقل از واحدهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و مسئولیت اداره امور بازنشستگان کشوری را بر عهده دارد. صندوق بازنشستگی کشوری هر ساله بر اساس مصوبه دولت و مصوبه مجلس حقوق بازنشستگی بازنشستگان کشوری را افزایش داده و اعتبارات لازم برای پرداخت آن را تامین می کند.

افزایش حقوق بازنشستگان کشوری همه ساله در مصوبه حقوق بازنشستگان کشوری منعکس و از طریق صندوق بازنشستگی کشوری به آنها ابلاغ می شود. بر اساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، حقوق بازنشستگان کشوری سال 1402 نسبت به آخرین مصوبه حقوقی سال 1401 20 درصد افزایش می یابد و به همین دلیل مصوبات جدید سال 1402 مستمری بگیران کشوری متناسب با میزان آن اصلاح شده است. افزایش حقوق و دستمزد بستگی به آنها دارد.

در سال های اخیر مستمری بگیران کشوری در ابتدای سال و پس از تصویب و اجرای افزایش مستمری مجبور به مراجعه حضوری به صندوق بازنشستگی کشوری برای اطلاع از احکام جدید مستمری بگیران کشوری و دریافت احکام جدید بازنشستگی خود شدند. فرآیند زمان بر و پرهزینه

به همین دلیل صندوق بازنشستگی کشوری با توجه به گسترش مفهوم دولت الکترونیک و عدم مراجعه به خدمات دولتی سامانه ای ایجاد کرده است که بازنشستگان کشوری می توانند در ابتدای هر سال برای دریافت احکام جدید بازنشستگان کشوری به آن مراجعه کنند. سال

سامانه تصمیمات جدید 1402 بازنشستگان کشوری همانند سال های گذشته پایگاه اینترنتی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.ir می باشد که بازنشستگان کشوری می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری از طریق قسمت (درگاه الکترونیکی خدمات) به آن مراجعه کنند. ) اخذ احکام جدید 1402 مستمری بگیر کشوری و اطلاع از میزان افزایش مستمری آنها.

جزئیات قوانین جدید حقوق بازنشستگان
حقوق بازنشستگان همواره یکی از چالش برانگیزترین موضوعات در رسیدگی به لوایح بودجه بوده است که حقوق بازنشستگان سال 1401 با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. اخیرا بازنشستگان خواستار پرداختن بیشتر به موضوع افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و اعتراضات زیادی در چند ماه اخیر برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان آغاز شده است.آخرین اخبار حقوق بازنشستگان را می توانید در اندیشه معاصر بخوانید.

از هشتم فروردین ماه پرداخت قسمت دوم دستمزد مستمری بگیران به ترتیب حروف الفبا آغاز می شود.

بنابراین نامه های مستمری بگیران و مستمری بگیران سازمان به ترتیب حروف الفبا تا 10 فروردین ماه واریز می شود. بر اساس اعلام این سازمان، حقوق کارکنان بازنشسته سازمان در آخرین روز فروردین ماه پرداخت می شود.

حقوق واریز شده به حساب کارگران بازنشسته معادل حقوق دریافتی اسفندماه است و آن هم تا زمان صدور احکام جدید قانونی است. همچنین تا این لحظه هنوز خبری از افزایش حقوق بازنشستگان نیست.

بازنشستگان نیروهای مسلح از نبود دستور قانونی جدید انتقاد کردند.

این مستمری بگیران می گویند: از صبح امروز (8 فروردین) تصمیمات حقوقی مستمری بگیران و مستمری بگیران لشگری در سامانه ساتا بارگذاری نشده است. برگه صادر و بارگذاری نشده است. در سامانه ساتا آخرین فیش و حکم قانونی از اسفند ماه سال گذشته است.

این مستمری بگیران اظهار داشتند: حقوق اسفندماه زودتر از موعد مقرر پرداخت شده و اکنون روزها منتظر پرداخت حقوق فروردین هستیم. می گویند: انتظار داشتیم حقوق فروردین ماه قبل از 28 پرداخت شود. هنوز خبری از پرداخت حقوق نیست و کارکنان صندوق نیز توضیحی در این باره نداده اند. این تاخیر مشکلاتی را در زندگی مستمری بگیران به ویژه مستمری بگیران ایجاد کرده است.

سازمان بیمه باید بداند که بازنشستگان چاره ای جز کار ندارند، در غیر این صورت زندگی آنها برنمی گردد، مسلم است که بازنشسته دوست ندارد در دوران بازنشستگی کار کند، اما باید; آیا ارگان های سازمان راهی برای امرار معاش این عزیزان می شناسند؟

البته از شب گذشته حقوق مستمری بگیران لشکر واریز شده و فیش در سایت دیتا بارگذاری شده است.

فرصت افزایش دستمزد کارگران در اواسط سال 1402
محمد کعب عمیر اظهار داشت: پس از تصویب افزایش 27 درصدی دستمزد و مستمری کارگران و مستمری بگیران تامین اجتماعی توسط شورای عالی کار، به دلیل مشکلاتی که در خانواده های کارگران به دلیل مشکلاتی که در خانواده های کارگری وجود دارد، اعتراض نمایندگان تشکل های کارگری و مستمری بگیران به این مصوبه را تصویب کرد. کاهش قدرت خرید و ناتوانی در تامین هزینه های زندگی.

وی گفت: از شورای عالی کار انتظار می رفت با توجه به نرخ تورم اعلامی مرکز آمار ایران، دستمزد کارگران ماده 41 قانون کار و ماده 96 سازمان تامین اجتماعی را تعیین کند، اما این اتفاق نیفتاد.

نماینده مردم شوش در مجلس با اشاره به اینکه بر اساس گزارش مرکز آمار ایران تورم بالای 46 درصد ثبت شده است، افزود: مردم به ویژه کارگران و مستمری بگیران انتظار داشتند توده خود بیشتر از این باشد. دولت رئیس جمهور اما در حال حاضر سفره مردم به ویژه قشر کارگر و مستمری بگیر به دلیل تورم سرسام آور روز به روز در حال کوچک شدن است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مصوبه مزد کارگران پس از امضای همه اعضای شورای عالی کار به قانون تبدیل شده و عملا امکان تغییر آن وجود ندارد، تاکنون افزایشی در دستمزد کارگران پس از مصوبه ثبت نشده است. شورای عالی کار در اواسط سال.

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: با توجه به رشد تورم منع قانونی برای افزایش دستمزد کارگران در نیمه سال وجود ندارد. اگر رشد تورم به حدی باشد که سبد معیشت زحمتکشان زیر شعاع باشد، حتماً پیشنهاد افزایش دستمزد زحمتکشان در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح و پیگیری می شود.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس گفت: این قول را به جامعه کارگری، مستمری بگیران و مردم ایران خواهیم داد که نمایندگان در خانه ملت به ویژه در کمیسیون اجتماعی مجلس، از تلاش برای افزایش حقوق خود کوتاهی نخواهید کرد.

وی به تذکر شفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه علنی روز یکشنبه 29 فروردین ماه اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی، تورم و گرانی های افسارگسیخته، دستمزدهای دریافتی کفاف هزینه تمام شده را نمی دهد. از دولت و وزارت کار انتظار می رود که با رشد جامعه کارگران و بازنشستگان، باید سفره داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید