اگر تاج استعفا ندهد برکنار می شود!


ساعت: 08:27
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895448

رئیس کمیته تربیت بدنی فراکسیون ورزش شورای اسلامی گفت: آقای تاج به احترام مردم عزیز ایران و جریحه دار شدن افکار عمومی باید استعفا دهد که این مسئولیت بر عهده ایشان است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ احمد راستین نماینده مجلس و رئیس کمیته تربیت بدنی فراکسیون ورزش شورای اسلامی گفت: آقای تاج گفتند که مجلس فقط راستین و قاضی زاده نیست، اما به ایشان یادآوری می کنم که اینطور نیست. ادعای آقای تاج مبنی بر اینکه مجلس فقط این دو نفر نیستند، مغالطه ای است که از آن استفاده می کند. من به مردم می گویم مجلس در این دو سال نشان داد که ضد فساد است و تسلیم هیاهو و سیاه نمایی نمی شود و برای احقاق حق مردم هیچ کس را تحمل نمی کند.

راستین با اشاره به تخلفات صورت گرفته در یکی دیگر از فدراسیون های ورزشی گفت: در جلسه ای با حضور وزیر و مسئول حراست این وزارتخانه تعداد زیادی تخلف در کمیسیون اعلام شد اما در اوج ناباوری دیدیم که انتخابات فدراسیون سوارکاری بدون حضور نماینده وزارت ورزش برگزار شد. باشگاه بزرگی از ترس فدراسیون جهانی را بالای سر ورزش کشورمان درست کرده اند، به خصوص سیاست ترس فیفا که در عرصه فوتبال وجود دارد و عده ای تلاش می کنند سیاست خودشان و افراد مورد نظرشان را به جامعه تحمیل کنند. ورزش کشور


آنها به دنبال راهی برای نفوذ به جریان غربی بودند

وی افزود: این در حالی است که اساسنامه فیفا نشان از احترام به قوانین کشورها دارد، اما متأسفانه در دو سالی که از ماجرای ویلموتس می گذرد، هویت و آزادی کشور در قالب پذیرش مطالبات تحمیل شده به کشورمان خدشه دار شده است. نام فیفا شروع شد تا اینکه بر اساس خواست عده ای که به دنبال زمینه سازی برای نفوذ گرایش غربی برای تحمیل اراده بیگانگان در کشور بودند، تلاش کردند اساسنامه فدراسیون را بنویسند. مجلس اما بنا به خواست رئیس مجلس و برای حفظ استقلال و آزادی کشور راه خطرناکی را که آقایان برای نفوذ به کشور طراحی کرده بودند بسته شد.

راستین با اشاره به تخلفات صورت گرفته در انتخابات فوتبال نیز خاطرنشان کرد: زمانی که مجلس به صورت شفاف به وزیر ورزش درباره خطرات انحراف از روال صحیح انتخابات هشدار داد، زمانی که دستگاه قضایی پرونده آقای تاج را به صراحت اعلام کرد. فدراسیون و وزارت تحت بررسی وقتی آقای تاج علاوه بر ناکارآمدی در پرونده ویلموتس، چندین پرونده علنی دارد که دستور رسیدگی به آنها صادر شده است، پشت صحنه چه قدرتی است که بر اراده ملت تحمیل شده است. ما این اختیار را به رسمیت نمی شناسیم و در راستای سیاست نظارتی خود از وزیر ورزش و جوانان می خواهیم به خواست ملت در کمیسیون عمل کند و وی گزارش اقدامات نظارتی آنها را ارائه کند.

نماینده مردم شهرکرد در پاسخ به این سوال که با توجه به تخلفات صورت گرفته چه باید کرد، توضیح داد: دو مسیر روشن و قانونی وجود دارد، مسیر اول صدور تصمیمات نهایی در پرونده آقای تاج است و به عنوان بلاتر رئیس فیفا در صورت کناره گیری از چنین اتفاقی از ریاست فدراسیون فوتبال استعفا خواهد داد.


تاج نپذیرفت

رئیس کمیته تربیت بدنی فراکسیون فرهنگیان شورای اسلامی افزود: حداقل در کمیته اصل نود به ریاست آقای پیمان فر که خوشنام و مخالف فساد است، همه متفق القول هستند که سه موضوع در مورد آقای تاج اجتناب ناپذیر است. یکی ناکارآمدی مدیریت آنها و دیگری کوتاهی آقای تاج در امور حقوقی قرارداد ویلموتس که باید به آن توجه می شد. دیگری تضییع حقوق و منافع ملی و لطمه زدن به عزت و غرور ملی است که در این سه مورد در کمیسیون اصولی نود اتفاق نظر وجود دارد و کمیسیون موضوع را به دستگاه قضایی اعلام می کند.

راستینه افزود: زمانی که رئیس کمیسیون اصل 90 در جایگاه یک شخصیت حقوقی که مسئولیت آن در آیین نامه داخلی مجلس به عنوان دیوان عالی تجدید نظر است، به صراحت نظر خود را اعلام کرد، وزارت ورزش و جوانان باید متوجه می شد که در روند این انتخابات این تذکرات بخش باید بداند و به آن توجه کند، اما وزارتخانه این مراقبت را انجام نداد.

وی بیان کرد: پرونده های دادگاه علنی آقای تاج که نماینده دادسرای تهران نیز اعلام کرد باید رسیدگی و حکم صادر شود. با توجه به اینکه چندین پرونده به مرحله تعقیب رسیده و جرم در مرحله تحقیقات محرز شده و ممکن است در حکم تایید شود یا نباشد، اما اینکه پرونده به دادگاه کشیده شده و جرم محرز شده است قابل توجه است. سوالی که باید باشد مراقب آن بودند. در صورت صدور احکام قضایی، هرکس در هر سمتی باشد از سمت خود برکنار خواهد شد.

راستین راه دیگر برخورد با تخلفات انتخاباتی از سوی فدراسیون را برشمرد و گفت: دومین راه شفاف، روش فدراسیون فوتبال است و فدراسیون می تواند ورود کند و بر اساس مستندات و شواهدی که فیفا دارد تصمیمات لازم را اتخاذ کند. قوانین در انتخابات فوتبال تحریف شد.


تاج به احترام مردم ایران باید استعفا دهد

وی تاکید کرد: استعفای آقای تاج به احترام مردم عزیز ایران و افکار عمومی جریحه دار شده، راه دیگری نیز بر عهده ایشان است. اما ما به عنوان نماینده مردم این پرونده را تا پایان پیگیری خواهیم کرد و مردم در آن شک نداشته باشند.

راستینه در بحث اختتامیه فراخوان راه مجلس و قوه قضائیه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی فوتبال گفت: با آقای حسین پور مسئول رسیدگی به پرونده آقای تاج در کمیسیون دهه نود جلسه ای داشتم که ایشان تاکید کردند. که در اسرع وقت پرونده را بررسی و جلسه رای گیری برگزار می کنند طبیعتاً هر رأیی که کمیسیون نهم بدهد اطاعت می کنیم و آن رأی به مردم اعلام می شود.

رئیس کمیته تربیت بدنی فراکسیون فرهنگیان شورای اسلامی درباره روند پیگیری پرونده در دستگاه قضایی گفت: قوه قضائیه اراده قوی برای صدور احکام پرونده آقای تاج دارد که به مرحله اجرا رسیده است. محاکمه، در اسرع وقت از آیت الله ادجه ای رئیس قوه قضائیه تقاضا دارم شعبه ویژه ای را برای رسیدگی به پرونده آقای تاج تعیین کنند تا احکام پرونده به سرعت اعلام شود و این به روشن شدن ابعاد پرونده کمک کند. هم ما و هم مردم به تصمیم پایبند هستیم و قانون را اولویت اول می دانیم.

بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید