آقای رئیس جمهور اگر وزیر شما به موقع به نماینده مجلس پاسخ ندهد چاره ای جز زیر سوال بردن استیضاح نداریم؟

آقای رئیس جمهور اگر وزیر شما به موقع به نماینده مجلس پاسخ ندهد چاره ای جز زیر سوال بردن استیضاح نداریم؟

روز جدید نماینده مردم اصفهان در مجلس از بی توجهی وزرا به دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات اصفهان انتقاد کرد و گفت: وزیر میراث فرهنگی برخلاف دستور رئیس جمهور به اصفهان نیامد و کاری نکرد.

عباس مقتدایی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 17 آذرماه) مجلس در نطق علنی مجلس در میانه دستور گفت: آقای رئیس جمهور، آقای رئیسی; نمايندگان مردم، با وجود اينكه كاملاً از تلاش شما آگاه هستيم، اما هر روز پشيماني و نگراني را به شما يادآوري مي‌كنيم، نگرانيم كه ناديده گرفتن تجارب گذشته منجر به تغيير روندها شود. و جدی نگیر

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: آقای رئیس جمهور انتظار داریم وزرای شما واکنش نشان دهند، تلاش کنند، حرکت کنند و مدام پیگیری کنند. یعنی آیا چاره ای جز استفاده از ابزارهای مندرج در قانون اساسی از جمله استیضاح خواهیم داشت؟

وی گفت: ما به دنبال بازسازی تقابلی بین دولت و مجلس نیستیم که در دوره گذشته شاهد بودیم، اما انتظار داریم به کسانی که تحت کنترل خود هستند بگویید که تعامل آنها با مجلس می تواند بر روند کلی کشور تأثیر بگذارد. پس از آن متوجه ما شد.

این نماینده مجلس گفت: نمایندگان و مردم عزیز در جلسات ویژه با رئیس جمهور و وزرا مسائل را مطرح خواهیم کرد. بگذارید چند مثال بزنم. در جلسه مجمع نمایندگان اصفهان با رئیس جمهور موضوع غرق شدن را مطرح کردیم و گفت: در این جلسه گفتیم که بی توجهی به این موضوع می تواند تمام بناهای تاریخی اصفهان را که متعلق به نسل های آینده و تمام ملت ایران است به خطر بیندازد. .

مقتدایی توضیح داد: آقای رئیس جمهور بلافاصله گفتند به وزیر میراث فرهنگی دستور می دهم که به اصفهان بیاید، بیش از یک ماه از این ماجرا می گذرد، نه وزیر به اصفهان آمده و نه اتفاقی افتاده است. در صورت عدم توجه وزیر به رئیس جمهور چه باید کرد؟

وی با اشاره به حقوق های نجومی برخی مدیران گفت: خبرنگاری گزارش داد که فردی حقوق های نجومی دریافت کرده است. در آن صورت ما وارد شدیم و وزارت نفت را متوقف کردیم. نامه ای به وزیر نفت نوشتیم. نه تنها این کار را نمی کنند، بلکه می گویند باید سکوت کنی، درست است؟ شما باید کارها را مدیریت کنید.

نماینده مردم اصفهان تاکید کرد: باید برای آب فلات مرکزی، استان های مرزی و کل کشور برنامه ریزی شود. فریادهای کشاورزی، بدون توجه به الزامات ملی، می تواند در داخل کشور نیز به همین نتیجه برسد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دغدغه ما این است که اولویت ها در نظر گرفته نشود و نقاط قوتی که در کشور داریم، حمایت ملت از دولت و نظام تبدیل به نقطه ضعف شود، همه ما نیاز داریم. ما در مرکز کشور، اصفهان هستیم، آخرین اتفاقاتی که افتاد، به محض اینکه مردم دیدند شرایط به گونه‌ای است که ضدانقلاب می‌خواهد از آنها سوء استفاده کند، عقب نشینی کرد، حالا از رئیس جمهور انتظار داریم که مشاوره حل مشکل Supreme Water را تشکیل دهید در انجام کارها موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید