نماینده مجلس رئیس جمهور را به سوال و تحقیق تهدید کرد!

نماینده مجلس رئیس جمهور را به سوال و تحقیق تهدید کرد!

روز جدید : سید علی یزدی خواه نماینده تهران در مجلس گفت: بحث یک میلیون واحد مسکونی نیز یک درخواست جدی است و اگر نمایندگان همچنان با دولت و وزرا نرم هستند به این دلیل است که دولت کار خود را تازه شروع کرده است. کمتر از دو ماه پیش، دولت روی کار آمد.

سید علی یزدی خواه نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا موافقید که دولت تاکنون در حوزه معیشتی و مسکن کار چندانی نکرده است؟ وی به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: برخی می گویند در این دولت اقدامات اساسی انجام شده است. آماده سازی در حال انجام است. هر حرفی که وزرا می زنند، نمایندگان نظر می دهند و طبق وعده ها گزارش می دهند. به عنوان مثال اخیراً دکتر فاطمی امین وزیر صمت گفته است که از سال آینده ثبت نام خودرو نداریم، یعنی تیراژ آنقدر زیاد است که جوابگوی نیازها است.

نمایندگان مجلس سخنان و سوالات خود را از وزرا و دولت آغاز می کنند اگر ….

وی افزود: موضوع یک میلیون مسکن نیز پرمخاطب است و اگر نمایندگان مجلس همچنان با دولت و وزرا ملایمت دارند به این دلیل است که دولت کار خود را تازه شروع کرده است یعنی دولت در کمتر از دو سال کار می کند. ماه ها شروع شده است، حالا اگر مدتی بگذرد و نمایندگان به عنوان نتیجه محسوس و عملی کار دولت دستگیر نشوند، قطعا تذکرات و سوالات خود را آغاز می کنند.

یزدی خواه در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کنید تا اسفند امسال که حدود 5، 6 ماه است حدود چهارصد هزار یا پانصد هزار خانه ساخته شود یا خیر؟ وی افزود: زمانی که قطاری بخواهد حرکت کند، در لحظه شروع حرکت باید انرژی بیشتری مصرف کند، اما زمانی که راه می افتد و بر نیروی گرانش غلبه می کند، می تواند روانتر به حرکت خود ادامه دهد. امیدواریم عید قربان بتواند چند صد هزار خانه را تامین کند. ساختن چهارصد هزار خانه از صفر تا صد در یک دوره 3.4 ماهه امکان پذیر نیست و به این سرعت هم نمی شود! اگر به کار ساخت و ساز نگاه کنید، مجوزهای ساختمانی زمان می برد، مجوزهای قانونی آن برای ایمن سازی زیرساخت های آن زمان می برد، اما وقتی شروع می شود، این قطار است که روی ریل خود می رود و سریع می رود.

وی در پاسخ به این سوال که به این معناست که شایعاتی که این وعده ها را مطرح کرده است، بالاخره آنها را قبول ندارید؟ وی خاطرنشان کرد: موافقم اما می گویم باید تهیه می کردند و کار را شروع می کردند. اگر پولش آماده باشد، نقشه اش مشکلی نداشته باشد، نظارت مشکلی نداشته باشد، چقدر طول می کشد تا یک ساختمان بسازد؟

وی با اشاره به اینکه اکنون همه چیز در اختیار دولت است، گفت: فرض کنید همه مجوزها آماده است، همه چیز آماده است و می خواهند شروع کنند. برای خراب کردن فونداسیون … در تمام این موارد فکر می کنید ساخت یک ساختمان چند ماه طول می کشد؟

وی در پاسخ به این سوال که در مورد بودجه چطور؟ وی با بیان اینکه کسری بودجه موضوعی است که نمایندگان به آن رسیدگی می کنند، گفت: باید تسهیلات بانکی و مشارکت سرمایه گذار را جذب کنند که در حال آماده شدن است. من می گویم این وعده قابل تحقق است.

دیدگاهتان را بنویسید