علیرضا بیگی نماینده مجلس: محل تشکیل کمیسیون تحقیق و تفحص در وزارت کشور نیست/ مجلس باید وارد حوادث زاهدان و کردستان می شد.

علیرضا بیگی نماینده مجلس: محل تشکیل کمیسیون تحقیق و تفحص در وزارت کشور نیست/ مجلس باید وارد حوادث زاهدان و کردستان می شد.

معاون احمد علیرضا بیگی گفت: کمیسیون تحقیق و تفحص هیچ سمتی در وزارت کشور ندارد چرا که خود وزارت کشور باید مسئولیت حوادث اخیر را بر عهده بگیرد. مجلس و قوه قضائیه باید این کار را بکنند.

احمد علیرضا بیگی درباره تشکیل کمیسیون حقیقت یاب که از سوی وزارت کشور برای بررسی حوادث اخیر تشکیل شده است، گفت: وزارت کشور اعلام کرده که کمیسیون حقیقت یاب توسط این وزارتخانه تشکیل می شود. در حالی که خود وزارت کشور باید پاسخگوی برخی مشکلات در این حوادث باشد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به اتفاقات رخ داده در سیستان و بلوچستان گفت: در مورد سیستان و بلوچستان تصمیمات و گزارش های اشتباهی از سوی شورای امنیت کشور به مسئولان این شورا داده شده است. کشور و این گزارش ها آنقدر در تفکرات تأثیر بدی داشت و نمایندگان در ذهن خود داشتند که در جلسه علنی که نماینده چابهار می خواست از موکل خود دفاع کند و می خواست صحبت کند، اعتراضاتی به گونه ای شد که ایشان و ایشان این سخنان با اهداف اسرائیل و موساد همخوانی داشت و خواستار خاموش شدن بلندگوی او شد و در اینجا وزارت کشور مقصر است.

وی با بیان اینکه هیئت حقیقت یاب باید توسط مرجع بالاتر تشکیل شود و مرجع بالاتر کسی نیست جز شورای اسلامی که خانه، پناه و پناه مردم در چنین حوادثی است، اظهار داشت: زمانی که مقام معظم رهبری گزارشات را بپذیرند. شورای عالی امنیت ملی و شورای امنیت ملی، نکردند، هیئتی را به سیستان و بلوچستان فرستادند و گزارش این هیئت نشان می دهد که کشته شدگان بی گناه هستند و باید شهید محسوب شوند، مجروحین باید برای جانبازان و جانبازان در نظر گرفته شوند. زندانیان باید آزاد شوند، یعنی تمام سازوکارهایی که عملاً مورد اعتماد مردم بودند، نتوانستند در جایگاه قانونی خود عمل کنند، حتی شورای اسلامی! کمیسیون های امنیت ملی و امور داخلی کشور که القاعده باید در این گونه امور مشارکت داشته باشند، از ارائه گزارش به خانه ملت در مورد اتفاقات زاهدان و کردستان خودداری کردند.

نماینده مردم آذرشهر، اسکو و تبریز ادامه داد: رهبری وارد عمل می شود و نماینده آنها اعلام می کند که این افراد بی گناه هستند. کسانی که باعث این خونریزی شدند باید محاکمه شوند، کسانی که باعث چنین قضاوت نادرست مردم شدند باید تبرئه شوند و پاسخگو باشند. متاسفم برای کمیسیون امنیت ملی و شوراهایی که برخلاف سوگند خود برای حفظ حقوق مردم عمل کردند و باعث این مشکل شدند و باعث بی اعتمادی بیشتر مردم شدند.

وی در خصوص اینکه ترکیب کمیسیون تحقیق و تفحص چگونه باید باشد، گفت: کمیسیون تحقیق جایی در وزارت کشور ندارد، زیرا وزارت کشور مقصر است. مجلس و قوه قضائیه باید این کار را بکنند.

علیرضابیگی یادآور شد: معتقدم مجلس باید در این زمینه ها هم به وظیفه خود عمل می کرد همانطور که در ماجرای فوت مرحوم مهسا امینی مجلس انجام داد. در آنجا مجلس برای شهروندی که حقش تضییع شده بود وارد عمل شد که البته به اعتقاد من قوه قضائیه باید این کار را می کرد و به افرادی که مسئول حادثه بودند گزارش می داد، اما مجلس هم به قوه قضاییه ارجاع داد. اما در چنین شرایطی وقتی یک فاجعه ملی رخ داده است، رهبری وارد عمل شده، متوفی ها شهید شناخته شده اند، مجلس باید در چنین صحنه هایی ورود کند و گزارشی از اتفاقات پیش آمده تهیه و به مردم ارائه کند و متاسفانه این شکست. و یا ممکن است گفته شود که اشتباه مجلس آشکار است.

دیدگاهتان را بنویسید