ایالات متحده بار دیگر کمک های خود به اوکراین را پس گرفت

ایالات متحده بار دیگر کمک های خود به اوکراین را پس گرفت

روز جدید : روزنامه اینترنتی فراز: دولت آمریکا طرح ساخت جنگنده لهستانی را رد کرد. طرح لهستان برای ارائه جت های جنگنده به اوکراین پس از اینکه دولت آمریکا آن را “حفاظ نشده” خواند، اجرایی نخواهد شد. زبیگنیو رائو، وزیر امور خارجه لهستان، پیشتر گفته بود که دولت وی “آماده است تا تمام هواپیماهای میگ-29 (فورا و رایگان) را در پایگاه نیروی هوایی رامشتاین مستقر کند و در اختیار دولت آمریکا قرار دهد. تا آمریکا بتواند آنها را در اختیار اوکراین قرار دهد

ونزوئلا حداقل دو آمریکایی را پس از سفر یک هیئت بلندپایه آمریکایی از کاراکاس با حسن نیت با دولت بایدن از زندان آزاد کرد. منابع گفتند که یکی از زندانیان آزاد شده گوستاوو کاردناس، یکی از شش مدیر نفت سیتگو است. در سال 2017 دستگیر و به اتهاماتی که گفته می شود توسط دولت ایالات متحده ساخته شده است، محکوم شد. آنها گفتند که دیگری یک آمریکایی کوبایی است که به اتهامات غیر مرتبط دستگیر شده است. اما جلسات آخر هفته نه تنها بر سرنوشت آمریکایی‌ها در ونزوئلا، بلکه بر امکان کاهش تحریم‌های نفتی آمریکا علیه اوپک، متحد نزدیک روسیه، متمرکز بود. هدف این بود که اگر جو بایدن واردات نفت روسیه را در پاسخ به حمله مسکو به اوکراین ممنوع کند، شکاف عرضه را پر کند. ونزوئلا دارای بزرگترین ذخایر نفت در جهان است. اما سال‌ها تحریم و بی‌تفاوتی به این معناست که کشور دیگر حتی در بین 10 تولیدکننده برتر قرار ندارد.

– رئیس جمهور چین خواستار “حداکثر خویشتن داری” در اوکراین شد به گزارش رویترز، درخواست رئیس جمهور شی جین پینگ برای “حداکثر خویشتن داری” در اوکراین یک شبه و در قوی ترین بیانیه ای که چین تا به حال در مورد مناقشه انجام داده است، می گوید: دیدن شعله های آتش دردناک است. جنگ دوباره در اروپا

هاپکو هانا، نماینده سابق پارلمان اوکراین در مصاحبه ای دلخراش با سرویس خبری آمریکایی ام اس ان بی سی اشک ریخت. رئیس کنفرانس دموکراسی بارها خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین شده است. این درخواست به دلیل خطری که می تواند کشورهای دیگر را درگیر کند رد شد.

وزیر انرژی اوکراین مدعی است که نیروهای روسی ظاهراً پرسنل نیروگاه اتمی Zaporozhye را “شکنجه” کرده و آنها را مجبور به بیانیه عمومی می کنند.

– گری کاسپاروف، استاد شطرنج و فعال سیاسی روسی، می گوید که بلاتکلیفی در ارسال جت های جنگنده به اوکراین، او را قربانی تنبلی و طمع شما می کند.

– دولت آمریکا ممکن است دو سامانه ضد موشکی پاتریوت مستقر در اروپا را به لهستان بفرستد و در عین حال با طرح لهستان برای ارسال جنگنده های جت به اوکراین مخالفت کند. ویکتوریا نولند معاون وزیر امور خارجه در امور سیاسی به کمیته روابط خارجی سنا گفت که به عنوان یکی از اعضای ناتو، این اقدام به دلیل نزدیکی لهستان به درگیری به امنیت کمک خواهد کرد.

– آژانس رتبه‌بندی اعتباری آمریکایی فیچ می‌گوید که پس از کاهش اوراق قرضه دولتی به یک وضعیت پیش‌بینی‌نشده، «نقص غیرقابل اجتناب دولت از سوی روسیه وجود دارد». این آژانس روز چهارشنبه ارزش اوراق قرضه روسیه را از “B” به “C” کاهش داد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از رد درخواست هماهنگی، با رهبران عربستان سعودی و امارات صحبتی نکرده است. وال استریت ژورنال گزارش داد کاخ سفید برای حمایت از اوکراین و جلوگیری از افزایش قیمت نفت، خواستار گفتگوهای تلفنی جداگانه بین بایدن و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و شیخ محمد زاید آل نهیان امارات شده است. اما هر دو مخالف بودند.

زلنسکی درباره چگونگی تخریب یک خوابگاه در منطقه ژتومیر در حمله روسیه صحبت کرد و گفت که یک کریدور بشردوستانه از سومین تا پولتاوا ایجاد شده است.

– ساعاتی پس از سخنرانی در پارلمان بریتانیا، ولادیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین ویدئویی از سخنرانی منتشر کرد که در آن از ممنوعیت واردات نفت روسیه توسط آمریکا و انگلیس استقبال کرد. پمپ بنزین دیگری پیدا خواهد شد.

– مقامات اوکراینی گزارش دادند که از زمان ایجاد کریدور بشردوستانه هزاران نفر موفق به فرار از سومین شهر شده اند. کریلوفسکایا تیموشنکو، رئیس ستاد ارتش، گفت که حدود 5000 نفر تا سوم تخلیه شدند و 1000 خودرو موفق شدند شهر را ترک کنند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به دستور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای تحریم نفت و گاز روسیه، گفت اروپا در این زمینه واشنگتن را دنبال نمی کند. به گزارش ایسنا، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به بیانیه ای درباره تحریم نفت و گاز روسیه به الجزیره گفت که اروپا در این زمینه از بایدن پیروی نخواهد کرد. وی افزود: ما صادرات انرژی روسیه را ممنوع نمی کنیم و رئیس جمهور بایدن را در این تصمیم دنبال نمی کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان، آمریکا و انگلیس را مسئول جنگ در اوکراین دانست و گفت این دو کشور اوکراین را به جنگ با روسیه کشانده اند.

دیدگاهتان را بنویسید