ایتالیا مقهور سوئیس در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ شد

اولین دیدار مرحله یک هشتم نهایی یورو 2024 با حذف تیم ملی ایتالیا توسط همسایه شمالی خود سوئیس همراه بود.

به گزارش خبرگزاری موج


در ابتدای مرحله یک هشتم نهایی یورو 2024امروز شنبه ساعت 19:30 به وقت تهران در ورزشگاه المپیک برلین تیم های ملی فوتبال سوئیس و ایتالیا آنها مقابل هم صف آرایی کردند و این دیدار با نتیجه 2 بر 0 به سود سوئیس به پایان رسید تا کشور ساعت و شکلات اولین صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی باشد و ایتالیا در دفاع از عنوان قهرمانی خود ناکام بماند.

ایتالیا مانند دو بازی قبلی خود در مرحله گروهی ناامید کننده به نظر می رسید، به خصوص در پایان نیمه اول که اشتباهات فاجعه بار بازیکنان این تیم در حفظ توپ، جسارت بیشتری به سوییس داد تا حملات خود را فعال کند و در در پایان، فارغ التحصیلان مورات، یاکین، هزینه عملکرد بسیار بهتر خود را پرداخت کردند. آنها آن را با گل دقیقه 37 Remo Fröhler گرفتند. سوئیس نه تنها گلزنی کرد، بلکه از نظر مالکیت، موقعیت و حملات به مراتب از آتزوری برتری داشت. ایتالیایی ها در 45 دقیقه ابتدایی یک ضربه دقیق هم انجام ندادند. در نیمه دوم، وضعیت ایتالیا نه تنها بهتر نشد، بلکه بدتر شد. چرا که در همان دقیقه اول، وارگاس از سمت چپ محوطه جریمه ایتالیا به توپ ضربه زد و توپ را وارد دروازه آزوردیفوسانی کرد. مانند نیمه اول، ایتالیا قصد جبران گل های خورده را نداشت و به استثنای یک مورد – که ناشی از اشتباه فابیان شار از سوئیس بود – هیچ یک از شوت های دروازه به سمت دروازه نبود. .

به این ترتیب، پس از نمایش ناامید کننده او در هفدهمین دوره جام ملت های اروپا، ایتالیا تحت هدایت لوسیانو اسپالتی به دفاع از عنوان قهرمانی خود پایان داد و به خانه بازگشت. با این حال سوئیسی ها اولین تیمی بودند که به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند و حالا باید منتظر نتیجه نبرد انگلیس و اسلواکی برای رویارویی با برنده آن مسابقه باشند.

در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی یورو 2024 آلمان از ساعت 22:30 امشب به مصاف دانمارک می رود.



آیا این خبر مفید بود؟