ایران از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در محکومیت حمله روسیه به اوکراین ممتنع است

ایران از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در محکومیت حمله روسیه به اوکراین ممتنع است

روز جدید وی در سومین روز از نشست فوق العاده خود با 141 رای موافق قطعنامه ای را در محکومیت بحران اوکراین به تصویب رساند و روسیه را محکوم کرد. تنها پنج کشور روسیه، سوریه، کره شمالی، بلاروس و اریتره به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل رای منفی دادند. ایران و چین نیز رای ممتنع دادند.

وی در سومین روز از نشست فوق العاده و ویژه خود، قطعنامه ای را درباره بحران اوکراین تصویب کرد که در آن روسیه با 141 رای موافق محکوم شد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد به قطعنامه پیشنهادی حدود 80 کشور در محکومیت تهاجم روسیه به اوکراین و خواستار خروج فوری نیروهای روسیه از اوکراین رای مثبت داد.

قطعنامه مجمع عمومی فعلی سازمان ملل متحد با 141 رای موافق، 35 رای مخالف و 5 رای ممتنع به تصویب رسید. تنها پنج کشور روسیه، سوریه، کره شمالی، بلاروس و اریتره به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل رای منفی دادند. ایران و چین نیز رای ممتنع دادند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد بلافاصله پس از تصویب این قطعنامه به خبرنگاران گفت: 141 کشور به خروج فوری نیروهای روسیه از اوکراین رأی مثبت دادند.

وی گفت: پیام مجمع عمومی بسیار روشن است. اکنون خصومت ها را متوقف کنید. برای دیپلماسی و گفتگو باز است

گوتیرز افزود: حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین باید بر اساس منشور سازمان ملل رعایت شود. وضعیت اوکراین یک بمب ساعتی است.

وی افزود: من همچنین در مورد تأثیر احتمالی جنگ اوکراین بر صلح و امنیت منطقه و جهان بسیار نگران هستم. فرمان امروز یک واقعیت را نشان می دهد. جهان خواهان پایان دادن به رنج گسترده انسانی در اوکراین است.

وی گفت: «من تمام تلاش خود را برای پایان دادن به خصومت‌ها و برگزاری فوری مذاکرات صلح انجام می‌دهم». مردم اوکراین نیاز مبرمی به صلح دارند و مردم جهان نیز خواهان آن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید