ایران به تعهدات هسته ای خود پایبند است/با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری می کند


ساعت: 10:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1903840

پادشاه عربستان سعودی در سخنان خود در نشست شورای وزیران آن کشور گفت: از ایران می خواهیم به تعهدات هسته ای خود پایبند باشد و با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کامل داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش العربیه، ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی در سخنان خود در نشست شورای وزیران این کشور گفت: ما می خواهیم ایران به تعهدات هسته ای خود پایبند باشد و با سازمان بین المللی انرژی اتمی همکاری کامل داشته باشد. آژانس.

وی تاکید کرد که صلح بین المللی از طریق مسابقه تسلیحاتی و دستیابی به سلاح های کشتار جمعی محقق نخواهد شد.

بر اساس این گزارش، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نیز در این نشست حضور داشت.

به گزارش ایسنا، پیش از این محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفته بود که ایران یکی از اعضای رسمی آژانس بین المللی انرژی اتمی و پایبند به معاهدات است و تمامی فعالیت های هسته ای زیر نظر این سازمان انجام می شود. آژانس ، بنابراین نمایندگی رسما طراحی شده است و زمان اجرا و کار را به اطلاع شما خواهیم رساند.

وی تصریح کرد: گزارش هایی که آژانس در این دو سه روز منتشر کرده برگرفته از اقدامات رسمی و ظاهری سازمان انرژی اتمی است. این اقدامات مطابق با اجرای قانون اقدامات راهبردی و کاهش در چارچوب برجام انجام شد.

اخیرا حسین امیرعبدلاخیان ضمن قدردانی از تلاش‌های سازنده جوزف بورل برای کمک به همه طرف‌ها در بازگشت به تعهدات خود در توافق، گفت: با وجود برخی اظهارات ضد و نقیض رسانه‌ای طرف آمریکایی، گام‌ها برای دستیابی به توافق هم‌اکنون در مسیر درستی قرار گرفته است. در این راستا از همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی در جهت فنی استقبال کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید