امیدواریم ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند


زمان: 5:50 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۷
کد خبر: 1876607

نماینده امارات در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت ابوظبی امیدوار است ایران با آژانس برای اطمینان بخشیدن به جامعه بین المللی همکاری کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمد الکعبی، نماینده امارات در سازمان انرژی اتمی ظهر امروز (جمعه) در جمع خبرنگاران درباره برنامه هسته ای ایران صحبت کرد.

به گزارش رویترز، سخنگوی امارات گفت ابوظبی امیدوار است ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی برای اطمینان بخشیدن به جامعه بین المللی و منطقه در مورد برنامه هسته ای خود همکاری کند.

پیشتر عربستان سعودی در پی قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درخواست مشابهی را مطرح کرده بود. ریاض گفت: «وزارت خارجه عربستان از قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال می‌کند که بر لزوم پذیرش تعهدات دفاعی ایران و همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حل همه مسائل هسته‌ای تأکید می‌کند».

در این بیانیه آمده است: «عربستان سعودی از ایران می‌خواهد که با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند و مسائل باقی‌مانده را فوراً حل کند و امیدوار است که کشورهای عضو شورای حکام از آژانس و مدیرکل آن حمایت کامل کنند».

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اخیرا قطعنامه خود را علیه ایران که توسط آلمان، فرانسه، بریتانیا و ایالات متحده ارائه شده بود، تصویب کرد. نمایندگان 30 کشور به این قطعنامه رای مثبت، دو کشور (روسیه و چین) رای مخالف و سه کشور (هند، لیبی و پاکستان) رای ممتنع دادند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به پذیرش قطعنامه علیه ایران توسط شورای حکام آژانس گفت: آنها دیدگاه خود را فراتر از اعتبار آژانس قرار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «ایران اقدامات عملی متقابلی از جمله نصب سانتریفیوژهای پیشرفته و غیرفعال کردن دوربین‌های بدون شمارنده را به دلیل رویکرد غیرسازنده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و پذیرش قطعنامه انجام داده است.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید