روسیه از رایزنی بین آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران استقبال می کند


ساعت: 13:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918385

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: روسیه از مذاکرات آتی بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران استقبال می‌کند، اگرچه هیچ‌کس انتظار آغاز آن را ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری تاس، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، در گفت‌وگو با این خبرگزاری گفت که روسیه از رایزنی‌های آتی بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران استقبال می‌کند، اگرچه هیچ‌کس انتظار افتتاح این مذاکرات را ندارد.

اولیانوف گفت: این رایزنی ها برای نیمه دوم نوامبر برنامه ریزی شده است[اواخر آذر] اما قطعنامه «نابهنگام و غیرسازنده» آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه که اخیراً علیه ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای فشار بر ایران صادر شد، این مذاکرات را به تعویق انداخت.

اظهارات اولیانوف پس از آن بیان می شود که چهارشنبه گذشته سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید کرد که تیم فنی آژانس هفته آینده برای حل مسائل پادمان به ایران سفر خواهد کرد.

سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خبرنگاران گفت: 27 آذر 1391 (یکشنبه 6 آذر) تیم فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران سفر می‌کند.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی پیش از این در حاشیه جلسه هیات دولت از حضور مقامات این سازمان در روزهای آینده به ایران خبر داد و گفت: تعاملات ما با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم آن‌ها را حذف کنیم. موانعی که وجود دارد یک قدم به جلو بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید