روسیه با اقدام غرب علیه ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی مخالف است


ساعت: 18:29
تاریخ انتشار: 1401/03/18
کد خبر: 1854567

رئیس جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی با آیت الله رئیسی گفت: معتقدیم اقدامات کشورهای غربی کمکی به حل مشکلات ایران و آژانس نخواهد کرد و موضع روسیه مخالفت با این گونه اقدامات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه 18 خرداد) در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با اشاره به دیدار سال گذشته روسای جمهور دو کشور در مسکو گفت: پس از این دیدار در این دیدار پیشرفت های چشمگیری در روابط دو کشور حاصل شده است، دستیابی به توافقات و سفر هیئت های عالی رتبه زمینه را برای توسعه همکاری ها و هماهنگی ها در زمینه های مختلف دوجانبه، منطقه ای و بین المللی فراهم کرده است.

رئیس جمهور افزود: همکاری و هماهنگی کشورهای مستقل به منظور تامین منافع جمعی در سطح منطقه ای و بین المللی، فشار و تحرکات دیگر بازیگران بین المللی را خنثی می کند.

آیت‌الله رئیسی با ابراز امیدواری به پایان هرچه سریع‌تر مناقشه در اوکراین، بر اهمیت راه‌حل دیپلماتیک در این زمینه تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده استفاده از ظرفیت خود برای کمک به حل دیپلماتیک مناقشه است. جنگ

وی با بیان اینکه آژانس بارها تایید کرده است که هیچ انحرافی از فعالیت های هسته ای ایران رخ نداده است، گفت: ما به تعهدات خود در توافق هسته ای عمل کرده ایم و اکنون زمان تصمیم گیری آمریکاست.

رئیسی همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران فارغ از رویدادهای بین المللی به دنبال تعمیق و تثبیت روابط همه جانبه خود با کشورهای مستقل است.

رئیس جمهور با اشاره به توسعه منطقه ای تروریسم و ​​اشکال مختلف اشغال را نیز سکه خواند. در این راستا، دو کشور بر موفقیت الگوی همکاری راهبردی دو کشور در مبارزه با تروریسم، تداوم همکاری ها و افزایش هماهنگی ها در منطقه غرب آسیا و قفقاز تاکید کردند.

رئیس جمهور روسیه نیز در این گفت و گوی تلفنی با ابراز تأسف از حادثه خارج شدن قطار از ریل در کشورمان خاطرنشان کرد: دو کشور با افزایش سطح همکاری های تجاری و اقتصادی برای توسعه و افزایش همکاری های اقتصادی و تجاری فعالانه تلاش می کنند. 80 درصد گفت: علاقه مند به تقویت همکاری ها در حوزه های بانکی، ترانزیت، انرژی و کشاورزی هستیم.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اهمیت حضور و نقش ایران در سازمان های همکاری منطقه ای و بین المللی از جمله اتحادیه اقتصادی اوراسیا و سازمان همکاری شانگهای، افزود: حضور و نقش ایران در سازمان های منطقه ای و بین المللی به نفع همه کشورها است. ما از آن حمایت می کنیم.»

رئیس جمهور روسیه در این گفتگو گزارشی از تحولات سیاسی و نظامی اوکراین ارائه کرد.

رئیس جمهور روسیه همچنین با اشاره به تلاش های آمریکا و متحدان اروپایی آن در آژانس انرژی هسته ای، گفت: معتقدیم اقدامات آنها کمکی به حل مشکلات کنونی نخواهد کرد و موضع روسیه مخالفت با چنین اقداماتی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید