ایران طی نامه‌ای به سازمان ملل ترور شهید سیدرضی موسوی را محکوم کرد

نماینده ایران در سازمان ملل در نامه ای ترور سیدرضا موسوی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری موج


نمایندگی ایران در ملل متحد متحد در محکومیت قتل شهید سید رضی موسوی از جانب اسرائيل وی در نامه ای به شورای امنیت نوشت:

مکاتبات حاضر برای اطلاع فوری شما از حملات تروریستی نگران کننده و مکرر رژیم اسرائیل در جمهوری عربی سوریه آماده شده است.

همزمان با جنایات وحشیانه و اقدامات ناعادلانه بین المللی، رژیم اسرائیل در اقدامات تروریستی و تهاجمی در مرزهای سوریه حضور فعال دارد. این اقدامات عمدی به طور خاص مستشاران نظامی ایرانی را هدف قرار می دهد که به طور قانونی در این کشور برای کمک به مبارزه با تروریسم به درخواست رسمی جمهوری عربی سوریه حضور دارند.

ساعت 16:20 روز دوشنبه 4 آذر 1392، سید رضا موسوی مستشار ارشد نظامی که برای پشتیبانی از ارتش سوریه در عملیات ضد تروریستی در حومه دمشق به سر می برد، بر اثر شلیک سه موشک از مواضع رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. بلندی های جولان اشغالی به شهادت رسید.

این اقدام شنیع و تروریستی دومین حمله به مستشاران ایرانی در ماه جاری و پس از حمله مشابه رژیم اسرائیل در دوم دسامبر 2023 است.

متأسفانه حمله قبلی منجر به شهادت دو مستشار نظامی ایرانی به نام‌های محمدعلی عطایی شورچه و پناه تقی زاده شد.

جمهوری اسلامی ایران این اقدامات شنیع و بزدلانه تروریستی رژیم اسرائیل را به شدت محکوم می کند. ایران حق قانونی و ذاتی خود را بر اساس حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد محفوظ می‌دارد تا در زمان مناسبی که لازم بداند، قاطعانه پاسخ دهد.

ایران همچنین بر حق ذاتی جمهوری عربی سوریه بر اساس قوانین بین المللی برای اتخاذ تمامی اقدامات لازم در پاسخ به حملات تروریستی و اقدامات تجاوزکارانه رژیم اسرائیل علیه حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی این کشور تاکید می کند.

نمی توان انکار کرد که رژیم اسرائیل مسئول شهادت مستشاران نظامی بیگناه ایرانی و همچنین جنایت علیه غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی در جمهوری عربی سوریه است. ایران بدون شک این رژیم را مسئول چنین جنایات شنیع می داند.

جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست می کند که به تعهدات خود بر اساس منشور برای حفظ صلح و امنیت بین المللی عمل کند و اقدامات بدخواهانه رژیم اسرائیل و اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی این رژیم در منطقه را که تهدیدی جدی است به شدت محکوم کند. به صلح و امنیت جهانی… «این رژیم باید مجبور شود از قوانین بین المللی تبعیت کند و فعالیت های بی ثبات کننده خود را در منطقه متوقف کند.



آیا این خبر مفید بود؟