نامه ایران به دبیرکل سازمان ملل در پی ترور ناجوانمردانه شهید حسن صیاد هدی

این نامه را در رابطه با ترور ناجوانمردانه شهید صیاد هدی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که در مبارزه با تروریسم و ​​داعش فعال و تأثیرگذار بود، در 22 اردیبهشت 1391 برای شما می نویسم.

ارزیابی های اولیه و شواهد اولیه موجود به خوبی نشان می دهد که این اقدام تروریستی در ادامه کشتار سیستماتیک و شبکه ای شهروندان بی گناه و دانشمندان ایرانی به عنوان یکی از ابزارهای اصلی تعقیب مقاصد غیرقانونی در سیاست خارجی برخی رژیم هاست.

این گونه اقدامات مغایر با منشور ملل متحد، اصول حقوق بین الملل و حقوق اساسی بشر است و بی شک تهدیدی جدی برای صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی است که بر حامیان تروریست ها تأثیر خواهد گذاشت.

تداوم این نوع تروریسم دولتی آشکارا حاکمیت قانون را افزایش داده و نگرانی های فزاینده ای را در جامعه بین المللی ایجاد کرده است. بنابراین سکوت در برابر چنین اقدام تحریک آمیزی و غیرقانونی، عاملان و عاملان قتل را به شیوه نادرست خود به ادامه این اقدامات شرم آور و مغایر با قوانین بین المللی ترغیب می کند.

جامعه بین المللی باید به طور جدی نگران عواقب خطرناک این گونه اقدامات تروریستی برای حفظ صلح و امنیت بین المللی باشد و این گونه کشتارهای وحشیانه علیه شهروندان کشورهای دیگر توسط تروریسم دولتی معروف برخی رژیم ها را به شدت محکوم کند.

وی در عین حال تاکید کرد که این گونه اقدامات تروریستی به عنوان قربانی تروریسم و ​​پیشرو در مقابله عملی و جدی با آن در منطقه، نه تنها خط مشی و عزم جمهوری اسلامی ایران را که همواره در مسیر خود بوده است، تضعیف می کند. خط مقدم مبارزه با تروریسم این امر ایجاد نخواهد کرد، اما عزم ما را برای ادامه مبارزه با تروریسم در منطقه تقویت خواهد کرد. علاوه بر این، ما تمام اقدامات لازم را برای حفاظت از مردم و منافع خود انجام خواهیم داد و از همه مکانیسم های موجود برای محاکمه عاملان این جنایت تروریستی و حامیان آنها استفاده خواهیم کرد.

تحقیقات از عاملان این اقدام تروریستی به شدت ادامه دارد و محکومیت این اقدام از سوی سازمان ملل بخشی از تعهدات این سازمان در مبارزه واقعی و بدون تبعیض با تروریسم است.

به گزارش ایرنا، حوالی ساعت 16 روز یکشنبه در حوالی خیابان مجاهدین اسلام تهران، دو موتورسوار یکی از مدافعان حرم به نام حسن صیاد هدی را در حالی که قصد ورود به منزلش را داشت با شلیک گلوله به شهادت رساندند.

پیکر شهید مدافع حرم حسن صیاد هدی روز سه شنبه بر روی دستان مردم از محل تهران در میدان امام حسین (ع) تشییع شد.

پیکر مطهر این شهید در جوار هادی طارمی محافظ سردا حاج قاسم سلیمانی تشییع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید