ایران نقشی در حمله به پایگاه نظامی آمریکا در اردن نداشته است

نماینده ایران در سازمان ملل

نماینده نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در گفت و گو با رسانه های آمریکایی گفت: ایران هیچ ارتباطی با حمله شب گذشته نیروهای مقاومت منطقه به پایگاه نظامی آمریکا در اردن ندارد.

به گزارش خبرگزاری موج


در پی حمله شب گذشته نیروهای مقاومت عراق به پایگاه نظامی آمریکا در اردن که منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی و زخمی شدن چند تن دیگر شد، یک مقام ایرانی در گفت و گو با یک روزنامه آمریکایی هرگونه نقش ایران در این حمله را تکذیب کرد.

رئیس جمهور جو بایدن آمریکا وی در بیانیه‌ای پس از این حمله مدعی شد: اگرچه هنوز در حال جمع‌آوری اسناد این حمله هستیم، اما می‌دانیم که این حمله توسط گروه‌های شبه‌نظامی رادیکال مورد حمایت ایران انجام شده است. سوریه و عراق تاسیس می شوند

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در پیامی در شبکه اجتماعی X با ادعای نقش ایران در این حمله نوشت: حملات گروه های شبه نظامی متحد ایران علیه نیروهای آمریکایی را به شدت محکوم می کنیم. ما همچنان از ایران می خواهیم که تنش ها را در منطقه کاهش دهد.

وال استریت ژورنال گزارش داد که سخنگوی هیئت ایرانی در ملل متحد او به این روزنامه گفت که ایران هیچ ارتباطی با حملات مورد بحث ندارد.

وی افزود: این درگیری توسط ارتش آمریکا علیه نیروهای مقاومت در عراق و سوریه آغاز شد و این عملیات به صورت متقابل بین آنها انجام می شود.

غرب مدعی حمایت نظامی و مالی ایران از نیروهای مقاومت در منطقه و کنترل ایران بر اقدامات آنها است. در عین حال پس از اقدامات نیروهای مقاومت در منطقه علیه مواضع آمریکا و رژیم صهیونیستی و ادعای نقش ایران در این حملات، مقامات ایرانی اعلام کردند که نیروهای مقاومت به صورت مستقل و بر اساس عمل می کنند. صلاحدید خود هستند و از ایران دستور نمی گیرند.

با این حال ایران هشدار داده است که کاهش تنش ها در منطقه مستلزم پایان دادن به حمایت واشنگتن از اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه است.


آیا این خبر مفید بود؟