این ستاره بین استقلال و پرسپولیس یکی را انتخاب می کند; مقصد بعدی ستاره محبوب کی روش

این ستاره بین استقلال و پرسپولیس یکی را انتخاب می کند;  مقصد بعدی ستاره محبوب کی روش

رسانه ها از علاقه اشکان دژاگا به دیدار پرسپولیس یا استقلال خبر دادند. این نوشابه مدت هاست که در سر اشکان بوده و ستاره محبوب ایرانی می خواهد فوتبال خود را در یکی از دو قطب سنتی کشور به پایان برساند. گفته می شود او اکنون به استقلال نزدیک شده و پس از چندین بار تلاش ناموفق برای پیوستن به آبی ها، می تواند در پایان فصل به این تیم بپیوندد. قطعا نام اشکان بسیار جذاب است اما سوال اینجاست که حضور این بازیکن از نظر فنی به استقلال (یا پرسپولیس) کمکی می کند؟ به یاد داشته باشید که دژاگا فصل آینده 36 ساله خواهد شد.

میل عمومی لژیونرها
نه تنها اشکان، بسیاری از بازیکنان مطرح غیرجادویی و ملی پوشی که سال ها لژیونر بوده اند، دوست دارند در روزهای پایانی فوتبال خود به پرسپولیس یا استقلال بپیوندند. این اشتیاق می تواند انگیزه های زیادی داشته باشد. برخی از بچه ها طرفدار یکی از این دو تیم بوده اند و دوست دارند قبل از بازنشستگی پیراهن آنها را بپوشند. برخی فکر می کنند حضور نود دقیقه ای در بین سرخابی ها باعث محبوبیت بیشتر آنها می شود و باعث می شود دیرتر فراموش کنند. عده ای فکر می کنند در سال های پایانی بازی روی یکی از این دو باشگاه اثر بگذارند و پس از بازنشستگی پیشکسوتان شانس خوبی برای تمرین این تیم ها خواهند داشت. مشخص نیست اشکان دژاگا در کدام دسته قرار می گیرد.

نمونه های نه چندان موفق
تاکنون لژیونرهای زیادی در سال های آخر بازی به دلایلی که گفتیم و یا انگیزه دیگری به پرسپولیس و استقلال آمده اند اما معمولا در این تیم ها موفق نبوده اند. شاید حتی پرشورترین هواداران پرسپولیس هم به خوبی به خاطر نداشته باشند که رحمان رضایی زمانی در تیم آنها بوده است. همچنین بعید است که یک گل ظریف و مفید یا یک درخشش دیدنی از وحید هاشمان را به یاد بیاورند. در استقلال فریدون زندی و جواد نکونام وضعیت نسبتاً بهتری داشتند اما باز هم شرایط کاملاً عالی نبود. زندی حاشیه هایی داشت و نکونام هم از بدو ورود به باشگاه با دیگران اصطکاک داشت. در مقطعی بحث توافق او جنجال به پا کرد، سپس گفت به خاطر بازوبند کاپیتانی با فرهاد مجیدی کرنر کرده و در نهایت با امیر گله نوی که بین دو نیمه لیگ سیزدهم رها کرد و رفت، به مشکل خورد. جواد نکونام تندترین حرف های دوران حرفه ای خود را علیه امیر گله نوی بیان کرد و حرف هایی زد که حتی پرونده را به دادگاه کشاند. مصاحبه ای هم از او شده که به صراحت می گوید از بازی در استقلال راضی نیستم.

ریسک کن
خود دژاگا هنوز در مورد آینده اش چیزی نگفته است و تنها در صورتی که فرض بر این باشد که او علاقه ای به حضور در یکی از دو تیم سرخابی ها داشته باشد، باید دید وضعیت این باشگاه ها چگونه خواهد بود. زمانی که دژاگا در اولین حضورش در فوتبال ایران جوان‌تر بود و طبیعتا مفیدتر بود، با دستمزد بالای دلاری به تراکتورسازی تبریز پیوست. حالا اما بزرگتر شده، از تیم ملی کنار گذاشته شده و یک سال است که خوب بازی نکرده است. در این شرایط حضور او در ویترین پرطرفدار پرسپولیس و استقلال می تواند ریسک بسیار بزرگی باشد. اگر اشکان به اندازه کافی خوب و موفق نباشد شاید تصویر زیبای او در خاطره فوتبال ایران تا حدودی مخدوش شود.

دیدگاهتان را بنویسید