این ستاره پرسپولیس در نقش هاشمی نسب مهار نشدنی است

این ستاره پرسپولیس در نقش هاشمی نسب مهار نشدنی است

حسن هان محمدی مدافع و مربی سابق یکی از تیم های اصلی پرسپولیس معتقد است تیم محبوبش قطعا می تواند با استراتژی قوی از دربی بیرون بیاید. در خصوص مسائل حاکم بر دربی و سایر موارد در این جلسه و مسائل پیرامون پرسپولیس بحث فنی داشتیم که در ادامه می خوانید.

شرایط فنی دربی دو تیم را چگونه ارزیابی می کنید؟

پرسپولیس هم مثل استقلال در اوج است. نکته ای که نشان می دهد دربی بسیار خوبی را از دو تیم شاهد بودیم. دو تیم در شرایط مساوی با یکدیگر قرار دارند. استقلال خط حمله خوبی دارد اما ساختار دفاعی پرسپولیس هم بهتر از حریف طرف مقابل است و سرمربی پرسپولیس ابزار خوبی برای کنترل بازیکنان کلیدی استقلال در اختیار دارد، به همین دلیل باید وجود داشته باشد. سیستم و راهبردی اتخاذ شد که با محدود کردن بازیکنان کلیدی استقلال، پرسپولیس از استراتژی مدنظر کادرفنی خود از ضربه زدن به حریف استفاده کرد.

اما سپاهان در لیگ قهرمانان هم تیم اصلی است. با این حال نتیجه دربی چقدر در معادلات قهرمانی تعیین کننده خواهد بود؟

بله، فعلاً سپاهان شانس اول قهرمانی در لیگ است و برای هر دو تیم سرخ‌رنگ، تساوی یا باخت در دربی به معنای خداحافظی با قهرمانی لیگ است، در حالی که با برد دربی، فشار زیادی از روی قهرمانی کم می‌شود. البته این را هم در نظر بگیریم که بازی های سپاهان نسبت به دو تیم رقیب دیگر به خصوص استقلال راحت تر است و استقلال برای قهرمانی کار بسیار سخت تری در پیش دارد چون استقلال بعد از پرسپولیس باید با مس رفسنجان و تراکتور بازی کند که واقعا اینطور است. قرعه‌کشی بسیار سختی است. این امر قهرمانی را برای تیم دشوار می‌کند.

به نظر شما بازیکنان خطرناک هر دو تیم در دربی چه کسانی هستند؟

عمری، آل کثیر و گلسیانی خطرناک ترین بازیکنان پرسپولیس و کایدی، محبی و یاماگا سه بازیکن خطرناک استقلال هستند. بازیکنانی که تاثیر می گذارند و باید بیشتر از آنها مراقبت کرد. در ضمن نباید به بازیکنی مثل کایدی فضا بدهند چون در چنین شرایطی می تواند به خوبی محدود و معلول شود.

اما مطمئنا استقلالی ها برنامه ای برای مهار عمری و گلسیانی خواهند داشت.

مهار عمری سخت است اما شاید نتوان گلسیانی را مهار کرد زیرا می توان هر ضربه ایستگاهی از جمله کرنر و سایر ضربات آزاد را زد، به همین دلیل مهار بازیکنی مانند گلسیانی واقعا سخت است. او می تواند به روش های مختلف در ضربات آزاد شرکت کند. از طرفی احتمال پنالتی شدن پرسپولیس هم وجود دارد که در این صورت گلسیانی نشان داده که یک پنالتی تمام عیار است و می تواند به طور موثر پنالتی های تیمش را بزند که این نکته مهمی برای پرسپولیس است، پس شاید گلسیانی. بازیکنی مثل هاشمی نسب است. اجازه ندهید جلوی او را بگیرید زیرا او می تواند به روش های مختلف به پرسپولیس گل بزند. بحث دیگر این است که در صورت بسته شدن فضاها توسط پرسپولیسی ها، فضاها برای عناصر هجومی و عوامل فنی و سرعتی پارسی ها باز می شود تا بازیکنان در موقعیت خوبی برای گلزنی قرار بگیرند.

بعد از برد گل بزرگی که استقلال مقابل هوادار به دست آورد، همچنان به پیروزی پرسپولیس در دربی امیدوار هستید؟

نتیجه دربی ربطی به دیدارهای قبلی ندارد بلکه همه چیز به وضعیت فنی و روانی دو تیم در روز بازی بستگی دارد.

نتیجه دربی را چگونه پیش بینی می کنید؟

فکر می کنم پرسپولیس با نتیجه 2 بر یک دربی را می برد، در این صورت پرسپولیس پس از کسب عنوان دوم می تواند منتظر لغزش سپاهان باشد تا راهی قهرمانی شود.

دیدگاهتان را بنویسید