بازدید معاون وزیر نفت از گچساران و بازدید از پروژه پتروشیمی الفین این شهرستان

زمان: 13:29
منتشر شده در: 1400/07/19
کد خبر: 1775196

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سفر دو روزه خود به استانهای کوگیلویه ، بویراحمد و خوزستان سفر کرد.

به گزارش راه دانا ، بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی صبح امروز از سایت پتروشیمی گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین پروژه های پتروشیمی سلمان فارسی بازدید کرد. سازمان منطقه ویژه و همچنین پروژه NGL3200 در منطقه جعفر.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در اولین روز از پروژه الفین پتروشیمی گچساران و وب سایت شرکت صنایع پلیمر گچساران دیدن می کند.

هدف پروژه پتروشیمی گچساران تامین علوفه مجتمع پتروشیمی غرب (واقع در امتداد خط لوله ملی اتیلن غربی) و همچنین مجتمع های پتروشیمی در منطقه دنا شامل چهار پتروشیمی ممسنی ، دهدشت ، بروجن و کازرون است. به این ترتیب محصول پلیمری کلاس اتیلن تولید شده در پتروشیمی گچساران به طول تقریبی 700 کیلومتر به عنوان خوراک 4 پتروشیمی این شرکت منتقل می شود.

این پروژه در زمینی به مساحت تقریبی 157 هکتار در استان کهگیلویه و بویراحمد گچساران واقع شده است. تامین آب پتروشیمی گچساران از سد کوثر این شهرستان با لوله 28 اینچی و 1760 متر مکعب در ساعت و طول 27 کیلومتر. گاز تغذیه آن توسط پالایشگاه خلیج فارس در خلیج فارس به میزان یک میلیون و دویست و شصت هزار تن در سال از طریق خط لوله ای به طول 90 کیلومتر تامین می شود. همچنین گاز سوخت مورد نیاز به میزان 53900 متر مکعب در ساعت از خط گاز سراسری و همچنین برق تحت این پروژه با نرخ 50 مگاوات توسط شرکت برق منطقه ای خوزستان تامین می شود.

محصولات پروژه پتروشیمی گچساران یک میلیون تن اتیلن در سال و 84000 تن در سال + C3 (پروپان و سنگین تر) خواهد بود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید