بازدید وزیر آموزش و پرورش از مدارس سیل زده قلعه گنجه در استان کرمان

ساعت: 11:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۱
کد خبر: 1802225

وزیر آموزش و پرورش در سفر به جنوب استان کرمان به همراه رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از مدارس شهری و روستایی سیل زده این شهرستان بازدید کرد. کالا گنجه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یوسف نوری در حاشیه بازدید از مدارس شهری و روستایی آسیب دیده در کالا گنجه گفت: این باران یک باران استثنایی است و شرایط اضطراری ایجاد کرده است، بنابراین ما نیز باید تصمیمات فوری بگیریم.

وی در خصوص وضعیت مدارس نیز گفت: تعدادی از مدارس آسیب دیده یا تخریب شده اند و نیاز به تعمیر و بازسازی دارند. بسیاری از مدارس دچار سیل شده و این حجم آب به زودی تخلیه می شود. بسیاری از مدارس نیاز به آسفالت دارند.«و آسفالت دارند، بسیاری از مدارس هم نیاز به دیوار و نرده دارند که توصیه می شود نرده ای متناسب با بافت منطقه در نظر گرفته شود تا ارتباط بین مردم و مدرسه قطع نشود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به زودی برای بازسازی مدارس آسیب دیده اعتبار تامین می شود، گفت: مدرسه مرکز آموزشی محله است، باید از تمام ظرفیت مدارس استفاده شود. در صورت عدم امکان برگزاری کلاس در محیط مدرسه، لازم است از فضاهای عمومی مسجد برای برگزاری کلاس حضوری استفاده شود و یا اگر مدرسه ای در نوبت بعدازظهر آسیب کمتری دیده است، از آن استفاده شود. دانش آموزان از یک مدرسه آسیب دیده دیگر تا دانش آموزان از درس خود عقب نمانند.
نوری گفت: در شهرستان کلا گنجه 44 مدرسه دچار سیل شده و 130 مدرسه نیاز به فنس کشی دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید