ترس از اشرار توسط حاج قاسم در جنوب کرمان / تسلیم گروهی از اشرار در منطقه آئورتین قلعه گنجه

ساعت: 10:50
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797078

فرمانده لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس کرمان گفت؛

محمد مطهری با اشاره به اینکه پس از عملیات اورتین در کلا گنجه، حدود 400 نفر از اشرار تسلیم گروه های مختلف شده بودند، گفت: همه اشرار از حمله حاج قاسم وحشت کردند و در آن زمان حدود 2000 سلاح جمع آوری شد. تأثیر عمیقی بر منطقه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; مقام معظم رهبری دیروز با اعضای خانواده و کارکنان یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دیدار کردند.

معظم له در بخشی از سخنان خود گفتند: ایشان از قول یکی از دوستان قدیمی خود نوشتند که می خواهند نوه یکی از دوستان شهیدش را عمل کنند. او به بیمارستان رفت و تا پایان عمل ماند. . برو دست به کار شو، گفت نه، پدرت – یعنی پدربزرگ این بچه – به جای من رفت شهید شد و من به جای او اینجا ایستاده ام. او ماند تا اینکه بچه به هوش آمد، چون دور هم جمع شد، سپس رفت. خانواده شهید هم همینطور است، برخوردش با اشرار و مفسدان هم همینطور است. خارج از کشور همینطور است، داخل کشور همینطور است، در جنوب کرمان و این منطقه جیرفت و کارهایی که در آن سالها انجام داد. او همچنین حرکت مصمم و پرانرژی خود را نشان داد، به گونه ای که وقتی وارد محل شد و متوجه شد که آمده است، همان ورود او روحیه دشمن را از بین می برد.

سال گذشته به مناسبت هفته دفاع مقدس با سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس در استان کرمان گفت‌وگو کردیم. گزارش را می خوانیم.

سردار محمد مطهری در گفتگو با خبرنگار ما درباره اقدامات امنیتی سرلشکر شهید سلیمانی در جنوب شرق کشور با اشاره به بلاتکلیفی ایجاد شده در سال 91 در جنوب شرق سیستان و بلوچستان و جنوب و شرق کرمان اظهار داشت: ماهان و کوه جوپار محل سکونت و پناهگاه اشرار و اشرار بوده است. این ابهامات به استان های سیستان و بلوچستان نیز کشیده شد.

فرمانده لشکر پیشکسوتان دفاع جهان سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی افزود: با ابلاغ شورای عالی امنیت ملی و موافقت فرماندهی سپاه پاسداران، لشکر 41 ثارالله مأموریت عملیات امنیتی در جنوب شرق کشور را صادر کرد. در بم، در دشتک قرار داشتیم، این منطقه جایی بود که کاروان های اشرار به راحتی می توانستند در آنجا حرکت کنند.

وی با اشاره به گروگان گیری منطقه نصرت آباد به همراه چهل شرور دیگر گفت: مذاکره با آنها برای بازگرداندن مردم و منطقه نصرت آباد نتیجه ای نداشت و اشرار آنها را به شهادت رساندند و حتی سرهایشان را هم کشتند.

فرمانده لشکر جانبازان دفاع مقدس شهید سرلشکر حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: اشرار می خواستند به افغانستان بروند و همان بلایی که سر منطقه نصرت آباد آمد را بیاورند.

این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: حاج قاسم از یگان ها در این راستا استفاده کرد و با استفاده از مردم بومی و بومی اقدامات خوبی در این منطقه انجام شد و برخورد به حدی قوی بود که بسیاری از اشرار و سربازان آزاده در این معضل کشته شدند.

وی افزود: زمانی که سربازان به شهرهای خود رفتند، خبر رسید که دو پرچم بر فراز خانه های خود برافراشته اند. یکی پرچم جمهوری اسلامی ایران بود و دیگری پرچم سپاه و آزادگانی که می گفتند ما سپاه آزاد شده ایم.

سردار مطهری گفت: از دیگر اقدامات سردار سرلشکر شهید سلیمانی این بود که مرز مشترکی به نام مرز کوه سیاه بین ایران، افغانستان و پاکستان داریم و این مرز بیشترین مشکلات را داشت. به دستور حاج قاسم کانالی به عمق 5 متر، عرض 4 متر و طول 30 کیلومتر با کمک تجهیزات مهندسی لشکر ایجاد شد تا خودروی شرور نتواند حرکت کند.

فرمانده لشکر جانبازان دفاع مقدس سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی گفت: همچنین در مرز پاسگاه ناوک در برجک های مرزی مستقر شدیم و موفق به مقابله با اشرار شدیم. چون در ارتفاع سیاه کوه نماهایی ایجاد می شد و با دوربین می توانستیم موقعیت دشمن را تا عمق 40 کیلومتری رصد کنیم.

سردار مطهری با اشاره به استقرار توپخانه در منطقه گفت: این اقدام و دیگر اقدامات سردار سردار شهید ها کاسم سلیمانی باعث ایجاد امنیت در منطقه شد.

فرمانده لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی گفت: در آن زمان بلاتکلیفی سیستان و بلوچستان در جنوب استان کرمان گسترش یافته بود و حاج قاسم دوباره در این زمینه برنامه ریزی شده بود. این منطقه مورد حمله قرار خواهد گرفت. از این رو در 13 آبان 94 مقر اصلی اشرار در منطقه آئورتین در کالا گنجه مورد حمله قرار گرفت و پس از عملیات آئورتین نزدیک به 400 نفر از اشرار تسلیم گروه های مختلف شدند.

وی خاطرنشان کرد: همه اشرار از حمله به حاج قاسم به وحشت افتادند و در آن زمان حدود 2000 قبضه سلاح جمع آوری شد و این معضل تاثیر عمیقی بر منطقه گذاشت و البته شهید سلیمانی نیز از این مشکل و اشتغال زایی راضی نیست. با کمک جهاد کشاورزی و سازمان عشایری 300 حلقه چاه در این منطقه حفر کرد و هر چاه را به دوازده خانواده واگذار کردند تا امرار معاش کنند و دیگر دنبال شرارت نباشند چون وسیله ای برای امرار معاش نداشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید