بازگشایی مدارس استان قزوین با 30 درصد ظرفیت/ شهرهای قزوین به تاج زرد رسید


ساعت: 11:30
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812412

محمدمهدی علایی گفت: مدارس هفته آینده با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به شرایط پیش پیک باز می گردد و ساعات حضور با 30 درصد ظرفیت بازگشایی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح قزوین; محمدمهدی علایی امروز (چهارشنبه) در جلسه ستاد مقابله با تاج و تخت در سالن شهید امامی استان قزوین گفت: در ششمین قله تاج شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم اما آمار نشان می دهد روزهای بهتری خواهیم داشت. در پیش. “

وی ادامه داد: بهتر از بسیاری از شاکیان توانستیم وضعیت تاج را در کشور کنترل کنیم.

علایی گفت: در آستانه عید نوروز و مراسم همیشگی این ایام هستیم، با توجه به اینکه تردد مسافران به استان زیاد است، هیچ چیز به اندازه واکسیناسیون نمی تواند مانع از شرایط سخت شود.

وی گفت: تبعات عدم رعایت پروتکل ها و عدم توجه به موضوع مهم واکسیناسیون نه تنها بر فرد بلکه جامعه را نیز متاثر می کند.

این مسئول اضافه کرد: باید برنامه ریزی درستی داشته باشیم و در این روزهای باقی مانده از دهه 1400 باید مردم را به واکسیناسیون و به ویژه واکسینه شدن با نوبت سوم تشویق کنیم زیرا آمار واکسیناسیون دوز سوم مطلوب نیست.

علایی خاطرنشان کرد: ستاد گردشگری و سایر مناطق باید نزدیکی لازم را با ستاد کرونا داشته باشند تا دستورالعمل‌های کرونا را رصد کرده و از نظارت مناسب اطمینان حاصل کنند.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه شرایط اضطراری را در ششمین پیک استان پشت سر گذاشته ایم و وضعیت به قبل از پیک بازگشته است، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مدارس به شرایط پیش از پیک بازگشته و کلاس های درس با 30 درصد بازگشایی می شود. ظرفیت.


شهرهای قزوین به مقام تاج زرد رسیده اند

عبدالله دیدبان در این نشست گفت: اکنون در پیک ششم در اوج مرگ و میر قرار داریم و هفته گذشته تعداد فوتی های کرونا در استان 42 نفر بود که این رقم در هفته گذشته 33 نفر بود که امیدواریم این آمار به زودی کاهش یابد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در هفته گذشته 910 بیمار بستری در بیمارستان های استان داشتیم که در هفته جاری کاهش چشمگیری در این معضل داشته ایم.

دیبان گفت: تعداد فوتی های ما در بهمن ماه 58 نفر بود و در اسفندماه 56 نفر را به دلیل بیماری عروق کرونر قلب از دست دادیم. اکثر این افراد بالای 60 سال سن داشتند. در 24 ساعت گذشته 3 نفر بر اثر بیماری عروق کرونر قلب جان خود را از دست دادند. بیماری «ما استان داشتیم.

وی با بیان اینکه در رنگ بندی تاج، شهرهای آوج، بوئین زهرا، البرز و آبیک به رنگ نارنجی و سایر شهرها به رنگ قرمز هستند، گفت:

جلسات با ظرفیت 30 درصد برگزار شود

این مقام مسئول افزود: با توجه به روند کاهشی آلودگی، پیش بینی می شود شهرهای نارنجی رنگ هفته آینده به رنگ زرد بازگردند.

وی گفت: بیش از 96 درصد افراد بالای 12 سال در استان نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند که این رقم در نوبت دوم 87 درصد و در نوبت سوم 38 درصد است.

دیدبان افزود: کل واکسیناسیون در استان 2 میلیون و 328 هزار و 784 دوز است که از این میزان یک میلیون و 222 هزار و 491 نوبت اول، بیش از 916 هزار نوبت دوم و بیش از 379 هزار نوبت سوم تزریق شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در رابطه با بحث واکسیناسیون، روسری بیشترین باقیمانده واکسیناسیون را دارد و قسمت انجیل بهترین و بیشترین واکسیناسیون را دارد.

وی گفت: باید از عادی شدن تاج در جامعه جلوگیری شود، مراسم و مجالس با ظرفیت حداکثر 30 درصد برگزار شود.

این مسئول گفت: شدت شیوع در این پیک بالا و حداکثر بستری شدن در بیمارستان 400 نفر بوده است اما واکسیناسیون منجر به بروز بیماری خفیف و گذرا در این پیک شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید