بازگشت مسی بهتر است رویایی بماند!

هفته گذشته، رافائل یوسته، نایب رئیس بارسلونا با مطبوعات به گفتگو نشست و تمام دلایل اهمیت لیونل مسی برای بارسلونا را فهرست کرد. او به ارتباط با هواداران، تاثیر اقتصادی و البته مزایای ورزشی 20 سال حضور مسی در این باشگاه اشاره کرد. او سپس گفت که بارسا در تلاش است تا این بازیکن را پس از دو سال غیبت به تیم بازگرداند.

بارسلونا و مسی سال ها رابطه عاشقانه ای داشتند و موفقیت های بزرگی را در کنار هم به دست آوردند، اما در نهایت طلاق در سال 2021 همه چیز را زیر سوال برد. مسی یک استاد و خاص بود، شاید بارسا در زمانی که مسی در تیم بود ستاره های زیادی داشت اما لئو چیز دیگری بود. بازگشت مسی ممکن است پروژه جذابی به نظر برسد و او دوست دارد این اتفاق بیفتد، اما بارسلونا نباید به هر قیمتی زیر بار آن باشد.

جدا کردن ستاره ها کارساز بود

در سال های اخیر در بسیاری از تیم های بزرگ دیده شده است که انتشار یک ستاره تیرانداز در نهایت به نفع پروژه تیم است. آرسنال این کار را با پیر امریک اوبامیانگ انجام داد. جدایی کریستیانو رونالدو از منچستریونایتد شیاطین سرخ را امیدوار کرد. حتی جدایی زودتر رونالدو از رئال مادرید به آغاز دوره جدیدی کمک کرد. مسی بازیکن متفاوتی است اما همان اصل همچنان پابرجاست. پس از یک سال بدون جام، بارسا در این فصل نشانه های خوبی از شروع یک پروژه جدید و هیجان انگیز زیر نظر ژاوی نشان داد. بازگرداندن مسی 36 ساله که بدون شک در حال افول است، یک انحراف از برنامه ای است که به نظر می رسد بارسلونا به خوبی دنبال می کند. این رشد تیم برنده را متوقف می کند – تیمی که احتمالاً تاج لالیگا را پس می گیرد.

مشکلات مالی

البته مسائل مالی هم برای بازگشت او مهم است. بازگشت مسی با این فرض پیش بینی می شود که بارسلونا می تواند به طرز عجیبی بر مشکلات مالی و بدهی خود غلبه کند، خاویر تباس از قبل تاکید کرده بود که بارسا نمی تواند در تابستان امسال هیچ حرکت نقل و انتقالاتی انجام دهد. به نظر می رسد بارسا یا باید حامیان مالی بیشتری جذب کند یا بخش های زیادی از دستمزد بازیکنان خود را کاهش دهد. در واقع، مجموعه کاهش دستمزدها که سرجی روبرتو و جرارد پیکه قبلاً مایل به انجام آن بودند، کمک چندانی به حل مشکلات مالی بلوگرانا نکرد. با فرض حل شدن تمام مشکلات مالی بارسلونا و مشکلی برای جذب بازیکن، منطق می گوید مسی در اولویت باشگاه نیست! ژاوی به یک هافبک دفاعی برای جایگزینی بوسکتس نیاز دارد. او همچنین به یک مدافع کناری و حتی یک مهاجم پشتیبان برای روبرت لواندوفسکی نیاز دارد.

علاوه بر این، بارسلونا همچنان باید قرارداد رونالد آرائوخو و گاوی را به صورت رسمی ثبت کند. بنابراین اگر ژاوی پول دارد، مسی بازیکن مورد نیاز بارسلونا نیست.

بارسلونا در مسیر خوبی قرار دارد

بارسلونا فعلی جوان، سخت کوش و دائما در حال پیشرفت است و با وجود نداشتن یک ستاره واقعی، پیشرفت چشمگیری داشته است. بهترین بازیکنان آنها داوطلبانه پست های جدید را پذیرفتند و منافع شخصی خود را فدای خیر و صلاح باشگاه کردند.

بارسا برای غلبه بر یک اسطوره باشگاه سختی های زیادی را پشت سر گذاشت، پس چرا به عقب برگردیم؟

خاطراتی که بهتر است دست نخورده باقی بمانند

سال‌ها بعد، این بازیکن آرژانتینی به خاطر قهرمانی در لیگ 1 در سال 2022، پیروزی در یک ضربه ایستگاهی در دقیقه آخر مقابل لیل یا گلزنی در یک بازی دوستانه پرمخاطب مقابل ستاره‌های ریاض در خاطر نخواهد ماند.

او به خاطر مدال جام جهانی و ۶۷۲ گل برای بارسلونا در فولکلور فوتبال ثبت خواهد شد. هواداران هت تریک او مقابل رئال مادرید در اولین ال کلاسیکو یا آرژانتینی که پیراهن خود را روی تیرک دروازه در سانتیاگو برنابئو بلند کرده بود، پس از زدن گل دیرهنگام برای شکست لوس بلانکوس به یاد خواهند آورد. بسیاری از لحظات نمادین، گل های نفس گیر و رکوردهای خیره کننده وجود دارد. و مسی اکنون نمی تواند دستاوردهای گذشته خود را بهبود بخشد. این مسی هنوز هم مسی خیلی خوبی است اما مسی دو سال پیش نیست. میراث او در بارسلونا باید پاک بماند و با یک عملکرد ضعیف بالقوه در بازگشت از بین نرود، و برای تیم ژاوی، این نسخه جدید از بلوگرانا، بازگشت مسی چیزی بیش از یک حرکت احساساتی نخواهد بود. اقامت کردن. بارسلونا می تواند به عکس های قدیمی نگاه کند، اما نیازی به ارتباط مجدد با لیونل مسی ندارد. آن عشق، همان‌قدر که شگفت‌انگیز بود، بهتر است در گذشته باقی بماند.

دیدگاهتان را بنویسید