بازگشت رویایی به ورزشگاه سعیده / لبنان 1، ایران 2

بازگشت رویایی به ورزشگاه

تیم های ملی فوتبال ایران و لبنان از ساعت 15:30 در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی در ورزشگاه سیدون به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری 2 بر صفر شاگردان اسکوچیچ به پایان رسید. این پیروزی در شرایطی رقم خورد که ملی پوشان تا دقیقه 90 با یک گل عقب بودند.

سونی سعد در دقیقه 37 دروازه ایران را باز کرد که بازیکنان ایران به محض بیرون آمدن توپ بازی را ترک کردند. سردار آزمون در دقیقه 1+90 احمد نورالهی در دقیقه 90+5 دروازه لبنان را باز کرد و مانع از باخت تیم ملی شد.

تیم ملی ایران با این نتیجه با 13 امتیاز در صدر جدول باقی ماند. لبنان با این شکست پنج امتیازی شد و یک قدم به بالای جدول نزدیک شد.

ایران در مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی چهار بازی مقابل سوریه، عراق، امارات و کره جنوبی را برد و در هفته چهارم مقابل کره نیز به تساوی رسید.

نیمه اول

در دقیقه چهارم وحید امیری از سمت راست زمین لبنان حرکتی انجام داد و پس از دریبل زدن دو بازیکن لبنانی به کودوس پاس داد و او توپ را برای عزت اللهی شرط بندی کرد که ضربه او با برخورد به لبنانی ها به کرنر رفت. در دقیقه ایران خطرناک به نظر رسید و ضربه سر جهانبخش از کنار دروازه لبنان به بیرون رفت.

در دقیقه 28 علیرضا جهانبخش از پشت محوطه جریمه شوت زد که دروازه بان لبنان توپ را مهار کرد.

گل: در دقیقه 37 ارسال توپ به سمت دروازه با بی دقتی روی خط دفاعی ایران و به خصوص بیرانوند به تصور بیرون بودن، به سعد رسید و این بازیکن به راحتی توپ را وارد دروازه ایران کرد.

در دقیقه 40 ضربه سر عزت اللهی در موقعیت گل خوبی از بالای دروازه لبنان به بیرون رفت. در وقت تلف شده نیمه اول، پاس گلی زاده در آستانه دروازه لبنان به دست مهاجمان ایران نرسید.

نیمه دوم

در دقیقه 55 علیرضا بیرانوند در تلاش برای دریبل زدن لبنانی ها توپ را لو داد که مهاجم حریف توپ را به سمت دروازه شلیک کرد و با دخالت وحید امیری راهی اوت شد.

در دقیقه 65 ارسال گلی زاده از مقابل محوطه جریمه با ضربه سردار آزمون همراه شد که توپ را به کرنر فرستاد.

در دقیقه 78 کار تیمی بازیکنان ایران با علی گلی زاده به پایان رسید که او پس از تاخیر طولانی توپ را به آسمان پرتاب کرد.

گل: در دقیقه 1+90 اشتباه مدافع لبنان در دفع توپ به سردار آزمون فرصت داد و این بازیکن نیز دروازه لبنان را باز کرد و مانع از باخت تیم ملی شد.

گل: در دقیقه 5+90 در پشت و پشت توپ در محوطه جریمه لبنان، احمد نوراللهی در موقعیت شوت زنی قرار گرفت و موفق شد گل پیروزی ایران را وارد دروازه حریف کند تا هر سه. امتیازات بازی به تیم ملی تعلق می گیرد.

تیم ایران: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، وحید امیری، شجاع خلیل زاده، کنعانی زادگان، احمد نورالهی، سعید عزت اللهی (الهیار صیادمنش 72)، علی گرزا جهانبخش (کارت زرد)، میزار6ا، کریمرثی.

تیم لبنان: مصطفی مطر، عباس عاصی، الکس ملکی، قاسم الزین، سونی سعد، نادر مطر، فلیکس ملکی، محمدعلی الدهینی، محمد حیدر، بازل جرادی، محمد کودوح.

دیدگاهتان را بنویسید