ادامه اعتصاب اوجیرو در لبنان/ افزایش نرخ ارز و قیمت بنزین در لبنان


ساعت: 16:12
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895637

رسانه های لبنانی گزارش دادند: قطع خطوط تلفن و اینترنت در بسیاری از مناطق لبنان که با سازمان اوجیرو، نهاد اجرایی وزارت ارتباطات این کشور مرتبط است، از یک هفته پیش ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش لبنان24، قطعی خطوط تلفن و اینترنت در بسیاری از مناطق لبنان که با سازمان اوجیرو، بازوی اجرایی وزارت ارتباطات این کشور مرتبط است، از یک هفته پیش ادامه دارد.

رسانه‌های لبنانی به نقل از منابعی در بخش مخابرات این کشور گزارش دادند که اگر کارکنان اوجیرو از اعتصاب خارج نشوند، کشور به یک گرداب واقعی کشیده خواهد شد، زیرا مخابرات عامل اصلی مدیریت بخش‌های مختلف لبنان است.

در عین حال، این منابع می گویند احتمال حل اختلاف بین اتحادیه کارکنان سازمان اوجیرو و دولت تا پنجشنبه آینده وجود دارد.

این منابع گفتند که با سلسله جلساتی که مسئولان سازمان اوجیرو با طرف های مربوطه داشته اند، دستیابی به راه حل و پاسخگویی به خواسته های مسئولان اوجیرو نزدیک است و به زودی خدمات تلفنی و اینترنتی این سازمان در لبنان از سر گرفته می شود.

همزمان، شرکت های خصوصی اینترنتی تلاش می کنند اوجیرو را از دستیابی به توافق با دولت لبنان باز دارند.

اوجیرو می گوید حقوق دو تا سه میلیون لیره کارمندان این سازمان دیگر برای خرید بنزین برای رسیدن به محل کارشان کافی نیست و به همین دلیل ماه هاست که خواستار بهبود وضعیت حقوق کارمندانش شده است.

از سوی دیگر جرج آلبرکس، یکی از اعضای اتحادیه پمپ بنزین ها در لبنان می گوید: افزایش نرخ ارز در بورس ها به طور مستقیم بر قیمت سوخت و قیمت گالن 20 لیتری بنزین تاثیر گذاشته است. امروز دوشنبه شش هزار پوند گران می شود و با توجه به عوامل متعددی در قیمت سوخت این میزان همچنان قابل افزایش است.

اکثر شهرهای استان عکار در شمال لبنان شاهد اختلال در خطوط تلفن همراه و اینترنت متصل به شبکه آلفا بوده که یکی از شبکه های اصلی خدمات تلفن همراه در این کشور به شمار می رود.

منابع لبنانی دلیل این امر را کمبود گازوئیل و قطع شدن برق تعدادی از ایستگاه های توزیع برق در آن استان عنوان کرده اند.

شهروندان طرابلس لبنان نیز امروز از قطع شدن دستگاه های خود با اینترنت متعلق به شرکت آلفا شکایت کردند.

از سوی دیگر رسانه های لبنانی گزارش دادند که تعداد زیادی از دلالان ارز در کنار خیابان ها در شهرهای مختلف در حالی که مقادیر زیادی دلار و لیره لبنان در دست داشتند به خرید و فروش می پردازند.

لبنان به دلیل کمبود سوخت برای دو نیروگاه الزهرانی و دیر عمار با کمبود برق مواجه است.

بحران معیشتی و اقتصادی در لبنان که متاثر از نیاز فوری این کشور به سوخت است، زندگی شهروندان این کشور را بیش از پیش متشنج کرده است.

تحریم ها علیه لبنان ارزش پول این کشور را کاهش داده و عدم واردات سوخت برای این دو نیروگاه، کشور را در چرخه های دوره ای خاموشی قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید