مسی بهتر بود یا رونالدو؟

مسی بهتر بود یا رونالدو؟

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو برای اولین بار در دوران فوتبال خود در تابستان 2021 تیم خود را تغییر دادند.

چند روز مانده به پایان نقل و انتقالات، رونالدو به یوونتوس اعلام کرد که می خواهد این تیم را ترک کند. او بازگشتی احساسی به باشگاه سابقش منچستریونایتد داشت. اما شرایط برای لیونل مسی دیگر فوق ستاره فوتبال جهان بسیار متفاوت بود. ستاره آرژانتینی به هیچ وجه نمی خواست بارسلونا را ترک کند، اما مجبور شد این کار را انجام دهد تا پاری سن ژرمن را برای تیمی جدید انتخاب کند.

رقابت مسی و رونالدو از زمانی که در بارسا و رئال مادرید حضور داشتند آغاز شد و به اوج خود رسید، اما علیرغم چندین سال بحث و گفتگو بین رئال و بارسا در مورد این دو بازیکن، همیشه یک رقابت پنهان بین این دو بازیکن و مقایسه عملکرد آنها وجود دارد. آمار. . به همین دلیل نگاهی به آمار این دو فوق ستاره تا اینجای فصل 2012-2012 می اندازیم.

چه کسی بیشترین گل را زد؟
بدون شک رونالدو در این فصل از مسی جلوتر است. مهاجم منچستریونایتد 9 بار در تمامی رقابت ها گلزنی کرده است در حالی که مسی تنها 3 گل به ثمر رسانده است. در مسابقات لیگ انگلیس، رونالدو 4 گل به ثمر رساند، اما مسی در لیگ فرانسه به شکلی باورنکردنی موفق به گلزنی نشد، هرچند مصدومیت دیگری مانع از عملکرد عالی مسی شد.

در لیگ قهرمانان اروپا، مسی در فصل 2012-2022 سه گل برای پاری سن ژرمن به ثمر رساند، در حالی که رونالدو با 5 گل موفق تر بود.

در واقع، رونالدو شروعی رویایی برای بازگشت به منچستریونایتد داشت، زیرا بلافاصله پس از انتقالش در ترکیب اصلی قرار گرفت و دو گل برای یونایتد به ثمر رساند، تیمی که بین سال های 2003 تا 2009 در آن بازی کرد. چند روز بعد او اولین بازی خود را در این تیم انجام داد. لیگ قهرمانان اروپا برای یونایتد در فصل جدید مقابل یانگ بویز و با وجود شکست 2-1 مقابل منچستر، رونالدو تنها گل خود را به ثمر رساند. کریستیانو با زدن سومین گل متوالی خود در وستهام شروع خوب خود را جشن گرفت. گل های بعدی او برابر ویارئال و آتالانتا در لیگ قهرمانان اروپا بود که آخرین آنها یک ضربه سر دیدنی بود که منجر به پیروزی 3-2 یونایتد شد. او سپس یک گل دیدنی دیگر در لیگ به ثمر رساند و با نتیجه 3 بر صفر مقابل تاتنهام پیروز شد. اما گل های او متوقف نشد و فوق ستاره پرتغالی دو گل برای آتالانتا به ثمر رساند تا یک امتیاز مهم برای منچستریونایتد که در آستانه شکست قرار داشت به ثمر برساند.

با این حال لیونل مسی در این فصل کمتر از رونالدو در زمین حضور داشت. او اولین بازی خود را برای پاری سن ژرمن به عنوان ذخیره مقابل رن انجام داد. مسی در اولین حضور کوتاه خود با لباس تیم پاریسی چندین حرکت و پاس خوب از خود به نمایش گذاشت اما گلی به ثمر نرساند. در لیگ قهرمانان اروپا مقابل بروژ، اولین بازی خود را برای پاریس انجام داد، اما موفق به گلزنی نشد. مسی با یک حرکت و ضربه زیبا اولین گل خود را مقابل منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند. او در دیگر بازی لیگ قهرمانان اروپا مقابل لایپزیگ دو گل دیگر به ثمر رساند تا در آن بازی 3-2 پاری سن ژرمن را شکست دهد.

پاس گل
هم رونالدو و هم مسی در این فصل عملکرد ضعیفی در گلزنی برای هم تیمی های خود داشته اند. رونالدو تاکنون تنها یک پاس گل داده و مسی حتی یک پاس هم نداده است. کریستیانو اخیرا در دیدار مقابل تاتنهام به ادینسون کاوانی کمک کرد.

به طور کلی، کریستیانو رونالدو تا اینجای فصل بسیار بهتر از لیونل مسی عمل کرده است، اما هر دو ستاره در سطح پایین تری نسبت به بهترین روزهای خود ظاهر شدند.

دیدگاهتان را بنویسید