بازی های همبستگی کشورهای اسلامی; سجادی در مراسم افتتاحیه شرکت نکرد/ جریمه سنگین برای ایران


ساعت: 01:43
تاریخ انتشار: 1401/05/16
کد خبر: 1888349

وزیر ورزش و جوانان در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی حضور نخواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پنجمین دوره بازی های همبستگی دولت اسلامی از 18 آگوست در قونیه آغاز و 27 مرداد به پایان می رسد.

کاروان ورزشی کشورمان در این بازی ها در رشته های والیبال آقایان و بانوان، بسکتبال آقایان و بانوان، کشتی آقایان و بانوان، تکواندو بانوان و آقایان، کاراته و کاتا آقایان و بانوان، جودو بانوان و آقایان، تیراندازی، تیراندازی با کمان، هندبال، دوچرخه سواری آقایان حضور دارند. و برای زنان دو و میدانی، شمشیربازی، تنیس روی میز، ایروبیک و ژیمناستیک ریتمیک، شنا، وزنه برداری مردان و زنان و تنیس روی میز، پارا ورزشکاران و پارا ورزشکاران وجود دارد. کاروان ورزشی کشورمان با حدود 300 رقیب در این بازی ها شرکت کرد.

مراسم افتتاحیه پنجمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی 27 مرداد در قونیه برگزار می شود.

قرار بود حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در مراسم افتتاحیه شرکت کند که سفر وی به قونیه لغو شد و وزیر ورزش در مراسم افتتاحیه شرکت نخواهد کرد. البته سفر وزیر به قونیه لغو نشد بلکه ساعتی دیگر به تعویق افتاد. مشخص نیست سجادی چه زمانی راهی قونیه می شود.


ایران به دلیل خروج تیم فوتبال امید 10 هزار دلار جریمه شد

پس از انصراف تیم فوتبال امید از پنجمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی، کمیته ملی المپیک ایران 10 هزار دلار جریمه شد.

تیم فوتبال امید نیز قرار بود در این بازی ها حضور داشته باشد که به دلیل عدم همکاری باشگاه ها و عدم ارائه بازیکنان خود به تیم امید، تیم مهدوی کیا از این بازی ها انصراف داد. این بود تا تمام کارهای تیم امید اعم از ثبت نام، تهیه بلیت و پرداخت هزینه اقامت به پایان برسد.

طبق قرعه‌کشی، ممکن بود کمیته برگزاری بازی‌ها جریمه‌ای برای کاروان ایران در نظر بگیرد، اما مسئولان کمیته ملی المپیک امیدوار بودند با اعلام بازیکنان مبتلا به ویروس، از این جریمه جلوگیری کنند.

همچنین حدود 15 تا 20 هزار دلار برای اسکان تیم فوتبال امید در دهکده بازی ها پرداخت شد که این مبلغ به ایران بازگردانده نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید