بالاخره برای شاه ماهی جدید پرسپولیس و یحیی

بالاخره برای شاه ماهی جدید پرسپولیس و یحیی

سعید صادقی سلطان نقل و انتقالات بود و در نهایت با انتقالی پر سر و صدا راهی پرسپولیس شد و به گفته خودش به آرزوی کودکی اش رسید. سعید صادقی فصل گذشته با زدن 20 گل بهترین بازیکن لیگ بیست و یکم بود.

اما این جمله جزئیات بیشتری دارد که می تواند ویژگی های این بازیکن را بیشتر مشخص کند. بازیکنی که مثل همه بازیکنان علاوه بر نقاط قوت، نقاط ضعفی هم دارد. صادقی نفوذهای خوبی دارد و سرعت بالایش به او کمک می کند تا تیم مقابل را به راحتی جلو ببرد.

سعید ضربات آزاد را هم می زند اما در ضربات از راه دور یا با سر ضعیف است. صادقی با وجود سابقه طولانی حضورش در لیگ برتر، خیلی دیر به شهرت رسید و زیر نظر امیرگله نوح به ستاره ای تاثیرگذار در گل گهر تبدیل شد و به تیم ملی هم رسید.

کمتر کسی می داند که اولین همکاری سعید صادقی و یحیی گل محمدی در شهرخودرو نبوده است. صادقی در اولین سال حضور یحیی گل محمدی در کوم به صبا رفت. حالا بعد از گذشت چند سال از آن روزها این بازیکن به عنوان ستاره لیگ معرفی شد و یحیی را مشتری وفادار خود دید.

خود سعید و البته اطرافیانش همیشه گفته اند که فوتبالش را به نوعی مدیون یحیی است و همین موضوع نقش مهمی در پرسپولیسی شدن صادقی داشت. گفتنی است این سومین همکاری مشترک صادقی و گل محمدی است.

سعید پیش از آن 46 بازی زیر نظر گل محمدی انجام داد و در آن بازی موفق به زدن 2 گل و 6 پاس گل شد. صادقی که متولد ساری مازندران است خانواده ای قوی در پرسپولیس دارد و خود سعید هم به گفته دوستان نزدیکش از کودکی طرفدار پرسپولیس بوده است.

سعید فوتبال را از کودکی شروع کرد و به فرهنگستان صنعت ساری پیوست. سپس در سال 1370 در 18 سالگی به تیم صبای قم پیوست اما یک سال بعد به دلیل کمبود فرصت از این تیم جدا شد.

در سال 1392 در سن 19 سالگی به مدت 2 سال برای خدمت سربازی در ارتش تهران بازی کرد. در سال 1394 به تیم مس کرمان پیوست و پس از یک سال از این تیم جدا شد و به تیم خونه به خونه بابل پیوست و تا سال 1396 در این تیم بازی کرد.

وی در سال 1396 در سن 23 سالگی به این تیم پیکان پیوست اما پس از نیم فصل از این تیم جدا شد و به تیم شهر خودرو مشهد منتقل شد و تا سال 1399 در این تیم بازی کرد.

صادقی لیگ هجدهم با تیم شهرهدرو به مقام چهارم لیگ برتر ایران دست یافت و با این تیم در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرد. او سپس تا پایان لیگ بیست و یکم برای گهر بازی کرد و درخشش زیادی داشت. صادقی در مجموع 131 بازی در لیگ برتر انجام داده و 16 گل و 24 پاس گل به ثبت رسانده است.

دیدگاهتان را بنویسید