بانک مرکزی امکان پرداخت پول با موبایل به جای کارت را در پنج بانک فراهم کرد

بر اساس اعلام معاون فناوری های نوین بانک مرکزی، امکان پرداخت پول از طریق تلفن همراه به جای استفاده از کارت (NFC) در کشور ایجاد شده و در حال حاضر پنج بانک به این شبکه ملحق شده اند.

به گزارش خبرگزاری موج


مهران محرمیان از قابلیت عملیاتی NFC یا استفاده از ارتباط نزدیک تلفن های همراه از جانب بانک مرکزی وی خبر داد و گفت: یکی از مهم ترین اقدامات بانک مرکزی در سال جاری، تکمیل پروژه پرداخت های مبتنی بر NFC است که در سال 1398 با نام Amber Project معرفی شد و برای آوردن آن همکاری بانک ها صورت گرفت. به مردم .

محرمیان افزود: در حال حاضر کارت های پنج بانک به طرح آمبر متصل شده و سایر بانک ها نیز در حال پیوستن به این طرح هستند و مشتریان شبکه بانکی می توانند بدون استفاده از رمز عبور از تلفن همراه خود استفاده کرده و به کارتخوان نزدیک کنند. با استفاده آسان تر و پرداخت های خود را ایمن تر کنید.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح و حذف فیزیکی کارت های بانکی با دسترسی به اطلاعات کارت بانکی افراد، آمار کلاهبرداری به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، NFC (ارتباطات میدان نزدیک) یک ارتباط کوتاه برد است که امکان استفاده از گوشی، تبلت، لپ تاپ و … را فراهم می کند. به راحتی داده ها را با سایر دستگاه های مجهز به NFC به اشتراک بگذارید.

در این مورد، ارتباط بین کارت یا دستگاه مجهز به NFC (به عنوان مثال تلفن همراه) با خواننده NFC صورت می گیرد. خوان‌های NFC معمولاً برای تبادل داده‌های رادیویی از طریق اتصال میدان نزدیک با کارت یا تلفن طراحی شده‌اند.



آیا این خبر مفید بود؟