بایوتکنولوژی و هوش مصنوعی در دستور کار دولت است


معاون علمی رئیس جمهور:

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: بایوتکنولوژی و هوش مصنوعی دو حوزه مورد توجه در معاونت علمی ریاست جمهوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی در آئین افتتاحیه بخش دانش آموزی جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) بابیان اینکه یکی از برنامه‌های جدی معاونت علمی ریاست‌جمهوری بایوتکنولوژی و هوش مصنوعی است، گفت: کسانی که تسلط بر این دو فناوری را داشته باشند، صاحبان اقتصاد و قدرت آینده و تأثیرگذاران آینده خواهند بود.

وی در ارتباط با  آینده بایوتکنولوژی، فناوری زیست مهندسی و هوش مصنوعی بیان کرد: در آینده در این زمینه ترکیب جسم و ذهن را خواهیم داشت و این فناوری‌ها، فناوری انسان‌ساز آینده خواهد بود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با بیان اینکه در آینده با ورود هوش مصنوعی دو نوع انسان خواهیم داشت، افزود: گروهی انسان‌هایی که با ذهن‌های ضعیف که فکر و طراحی نمی‌کنند، زیرا هوش مصنوعی این کار را برای آن‌ها انجام می‌دهد و گروه دوم انسان‌هایی که ایجادکننده هوش مصنوعی هستند و فرماندهان و صاحبان حکومت‌های آینده خواهند بود.

فیروزآبادی با اشاره باینکه فناوری هوش مصنوعی تمام حوزه‌ها را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد، گفت: در مجموع انسان یک بعد جسمی و ذهنی دارد که فناوری هوش مصنوعی، بعد ذهنی و فناوری زیستی، بعد جسمی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

دهقانی‌ پیرامون آینده بایوتکنولوژی، فناوری زیست مهندسی و هوش مصنوعی، گفت: در آینده در این زمینه ترکیب جسم و ذهن را خواهیم داشت و این فناوری‌ها، فناوری انسان‌ساز آینده خواهد بود.

معاون علمی رئیس جمهور ادامه داد: بر این اساس یکی از برنامه‌های معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری پرداختن به این فناوری‌های مهم از جمله هوش مصنوعی و مهندسی زیستی است.

مدیر اجرایی و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با اشاره به برگزاری این رویداد در حاشیه مراسم جایزه مصطفی (ص) گفت: امروز استان اصفهان با هوشمندی در حاشیه جایزه بزرگ مصطفی (ص) این مسابقات دانش‌آموزی در ترویج و توان و دانش فنی دانش‌آموزان در هوش مصنوعی است که برای کل کشور الگوساز خواهد بود.

به گزارش موج، افتتاحیه اولین رویداد ملی دانش‌آموزی هوش مصنوعی همزمان با جایزه بین‌المللی مصطفی در اصفهان امروز آغاز شد و تا ۱۱ مهر ادامه دارد.

معاون علمی رییس جمهور




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


دیدگاهتان را بنویسید