برآوردها تردد 5 میلیون زائر اربعین از مرزهای کشور است/ استقبال مردم پس از وقفه دو ساله پرشور خواهد بود


ساعت: 00:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۱۹
کد خبر: 1888851

احمد وحیدی از پیش بینی 5 میلیون زائر اربعین از مرزهای کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، احمد وحیدی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی خسروی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرز خسروی ظرفیت خوبی دارد اما در سال های گذشته کمتر از این مرز برای تردد زوار استفاده می شد.

وزیر کشور افزود: این عدم تردد زائران به دلیل مشکلات امنیتی است که در طرف عراقی وجود دارد و با صحبت با آنها اعلام آمادگی کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند توفیق دهد که این حد به حدود ما برای تردد زائران حرم ها اضافه شود.

واحدی گفت: روز 16 محرم، طرف عراقی برای بازگشایی مرز اعلام آمادگی کرد.

وزیر کشور گفت: الحمدلله آمادگی ها در این مرز خوب است و امروز بررسی های لازم برای رفع نواقص و تصمیم گیری برای آمادگی بهتر برای خدمت رسانی به زائرین انجام می شود.

وی با بیان اینکه تردد بازدیدکنندگان را نمی توان به طور دقیق برآورد کرد، گفت: پیش بینی ما این است که 5 میلیون نفر در مرزهای کشور حضور داشته باشند.

وحیدی افزود: با توجه به اینکه مردم در دو سال گذشته به دلیل ابتلا به کرونا امکان زیارت عتبات عالیات را نداشته اند، به همین دلیل شور و نشاط عمیقی در بین مردم وجود دارد و به نظر می رسد با حجم زیادی از زائران مواجه باشیم.

عطار وزیر کشور گفت: باید مرزهای بیشتری را آماده کنیم تا اگر همین حجم اتفاق افتاد، در سراسر مرزها مدیریت شود تا مشکلی پیش نیاید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید