تردد زائران اربعین حسینی در داخل مرزهای کشور مشکلی ندارد


ساعت: 22:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897238

وزیر کشور از ایجاد تسهیلات جدید برای زائران اربعین در مرزهای کشورمان با عراق خبر داد و گفت: هیچ مشکلی برای تردد زائران اربعین حسینی در مرزهای کشور وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد وحیدی وزیر کشور در گفت و گوی تلویزیونی با شبکه 21 خبر سیما در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه ریزی ستاد اربعین برای موج دو مرحله ای بازگشت زائران از اربعین گفت: تردد زائران آسان است و ما در حال حرکت هستیم. هیچ مشکلی در این رابطه با هیچ یک از مرزها نداشته باشید.

وی افزود: همزمان با سفر زائران به عراق، تعداد قابل توجهی از زائران نیز باز می گردند، این بخشی از برنامه است تا همزمان با خروج یک خط از زائران شاهد بازگشت بخشی دیگر از زائران باشیم. زائران یعنی محلی برای زائرانی که به نجف رفته اند و به کربلا می روند تا راحت تردد کنند.

وزیر کشور گفت: اکنون از بیش از 3 میلیون زائر اعزامی به کربلا، یک میلیون و 400 هزار نفر یعنی کمتر از 50 درصد به ما بازگشته اند.

واحدی گفت: ظرفیت بسیار خوبی دارد و زائرانی که مشتاق زیارت بوده اند به راحتی می توانند این کار را انجام دهند. برخی از عزیزان ما نیاز به تمدید گذرنامه یا عبور از مرز دارند، بنابراین فاراژ مقدماتی را برای آنها فراهم کرده است.

وی ادامه داد: این تسهیلات در مرزهای مهران، خسروی و شلمچه ارائه می شود و بستگانی که موفق به دریافت گذرگاه مرزی خود نشده اند با مراجعه به این مرزها به راحتی می توانند از مرز عبور کنند.

وزیر کشور در خاتمه از زائران حاضر در عراق خواست پس از پایان سفر هر چه سریعتر به کشورمان بازگردند تا امکان تردد زائران جدید فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید