برای ثبت نام پیش دبستانی 20 میلیون تومان شهریه دریافت کنید!

برای ثبت نام پیش دبستانی 20 میلیون تومان شهریه دریافت کنید!

روز جدید : به گفته رئیس سازمان ملی آموزش و پرورش کودکان «در شهرستان ها پیش دبستانی دولتی وجود ندارد» از سوی دیگر خانواده ها در مورد پیش دبستانی 3 تا 20 میلیون و حتی بیشتر از آن می گویند!

علاوه بر برخی از خانواده هایی که در حال حاضر در کلاس اول دبستان و دبستان ثبت نام می کنند، خانواده هایی نیز هستند که ثبت نام آنها در سنین پیش دبستانی مشکل ساز شده است.

ثبت نام دوره پیش دبستانی حداقل 3 میلیون تن برای خانواده ها و در مدارس غیردولتی 21 میلیون و 18 میلیون و 16.5 میلیون و 6.5 میلیون تن هزینه دارد.

کمترین قیمت پیش دبستانی (3 میلیون تن) مربوط به پیش دبستانی ها در مدارس دولتی است.

برخی از خانواده ها به دلیل تورم بالای اقتصادی و شهریه های زیاد، تمایلی به ثبت نام فرزندان خود در پیش دبستانی ندارند.

پیش دبستانی رایگان در مناطق روستایی و دوزبانه

مجتبی همتی فر، رئیس سازمان ملی آموزش و پرورش کودکان درباره غیردولتی بودن دوره پیش دبستانی گفت: بر اساس مصوبه سال 90 دوره پیش دبستانی یک تا دو سال است اما ضروری نیست. دادن.

وی افزود: پس از معرفی سیستم آموزشی 6.3.3 مدارس باید کلاس ششم ابتدایی را پوشش می دادند و در صورت داشتن فضا پیش دبستانی را در یک مدرسه دولتی ارائه می کردند که در اکثر موارد فاقد آن بود. فضای کافی، بنابراین مراکز پیش دبستانی غیردولتی شده اند.»

همتی فر گفت: در شهرهای بزرگ پیش دبستانی دولتی نداریم مگر اینکه برخی دبستان ها که تعدادشان زیاد نیست فضای اضافی داشته باشند و این فضای اضافی را از طریق مناقصه در اختیار معلمان غیردولتی قرار دهند یعنی افرادی که غیردولتی تاسیس کرده اند. پیش دبستانی ها از فضای مدارس دولتی استفاده می کنند «در چنین مواردی هزینه فضا و هزینه ها را کاهش می دهند و آموزش کمتری دریافت می کنند.

رئیس سازمان ملی آموزش کودکان گفت: سازمان ملی آموزش کودکان در سال 1378 تاسیس شد و وظیفه آن ساماندهی خدمات آموزشی برای کودکان از بدو تولد تا 6 سالگی است. در اساسنامه این سازمان تاکید شده است که کودک باید در سه سال اول زندگی در خانواده تربیت شود.

همتی فر گفت: در سه سال دوم کودک باید به تدریج برای دبستان آماده شود اما بودجه ای برای آن وجود ندارد. ما در حال حاضر 4 میلیون کودک 3 تا 6 ساله داریم و حدود 1 تا 1.5 میلیون در هر پیش دبستانی ثبت نام می کنند. آموزش پیش دبستانی در حال حاضر از نظر آموزشی در کشور مهم است، اما با مدیریت بخش غیردولتی.

دیدگاهتان را بنویسید