برای سالم ماندن در هوای آلوده به چه نکاتی توجه کنیم؟ / گروه های آسیب پذیر در خانه بمانند

وی افزود: عموم مردم در هنگام آلودگی هوا از فعالیت بدنی و ورزش مانند پیاده روی در پارک ها، پیاده روی یا دویدن در فضای باز خودداری کنند. شهروندان، به‌ویژه آنهایی که دچار بیماری‌های شدید هستند، باید از شدت فعالیت‌های بیرونی خود بکاهند.

کارشناس بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: افرادی که به بیماری های زمینه ای، قلبی و عروقی و تنفسی مبتلا هستند، بهتر است از منزل خارج نشوند و در صورت وجود سیستم تهویه مطبوع در محل سکونت خود، آن را فیلتر کنند. برای تمیز کردن و تعویض

وی گفت: افراد مبتلا به بیماری های عمده در هوای آلوده بیشتر از غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند میوه ها و سبزیجات استفاده می کنند و از غذاهای چرب، فست فودها و غذاهای فرآوری شده کمتر استفاده می کنند و همچنین آب، شیر و مایعات بیشتری می نوشند.

کنعانی نژاد خاطرنشان کرد: مردم باید از انجام کارهایی که باعث افزایش آلودگی هوا می شوند مانند سرخ کردن و جارو کردن، استفاده از جاروبرقی و روشن کردن شمع و اجاق گاز و همچنین جابجایی منازل و سوزاندن چوب خودداری کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: در صورت آلودگی هوا باید کمتر از وسایل گازسوز استفاده شود و بهترین راه برای کاهش مواجهه با آلودگی هوا، نگه داشتن شهروندان در داخل خانه و باز نبودن پنجره ها است، اما به دلیل شرایط کرونری باید فاصله اجتماعی رعایت شود و باید از مهمانی ها و مجالس پرهیز کرد.


گروه های سنی حساس به گرد و غبار در خانه بمانند

وی افزود: با توجه به وجود گرد و غبار در خارج از منزل، کنترل فیلترهای هوای سیستم تهویه مطبوع ضروری است؛ همچنین از استعمال دخانیات در منزل خودداری کنید، از وسایل نقلیه شخصی کمتر استفاده کنید و از ترددهای غیرضروری خودداری کنید.

کارشناس بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: این روزها باید از افروختن آتش در خارج از منزل و سوزاندن لاستیک خودداری کنیم و تا حد امکان کارهای ساختمانی را کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: بیماران قلبی و ریوی و مبتلایان به آسم باید سطح فعالیت بدنی را حتی در داخل خانه به حداقل برسانند و از بیرون رفتن غیر ضروری از منزل خودداری کنند و از ماسک FFP 2 مورد تایید وزارت بهداشت استفاده کنند.

کنعانی نژاد افزود: ماسک های FFP 1 معمولاً 4 برابر و FFP 2 تا 10 برابر غلظت گرد و غبار را کاهش می دهند و باعث می شوند ذرات گرد و غبار کمتری وارد ریه افراد شود.

وی گفت: شهروندان باید معاینه فنی خودروهای شخصی خود را به موقع انجام دهند که در این مدت زنگ ورزش دانش آموزان دارای معلولیت ممنوع و مسابقات ورزشی ممنوع است.

این مقام مسئول بیان کرد: سالمندان مایعات، شیر، سبزیجات و مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان مصرف کنند و اکیداً توصیه می شود افراد قلبی عروقی، ریوی، سالمندان و کودکان از خانه خارج نشوند و عموم مردم فعالیت طولانی و سنگین نداشته باشند. نتیجه گرفت. .



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید