نکاتی برای متخصصان ریه در روزهای هوای آلوده


ساعت: 14:45
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821215

این فوق تخصص ریه با بیان اینکه روزه داران باید در روز تردد کمتری در فضای باز داشته باشند، گفت: استفاده از مایعات و لبنیات در فاصله افطار و شکر به حفظ سلامت گرسنگان در روزهای کثیف و در روزهای طوفانی کمک می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد نظری فوق تخصص ریه گفت: ماه مبارک رمضان در کشور با روزهای آلوده هوا و گرد و غبار مواجه است و روزه داران در گفت و گو با خبرنگار توصیه هایی را رعایت کنند. پدرخوانده فردا وی بیان کرد: روزه داران مصرف لبنیات به ویژه شیر را در فاصله افطار تا شکر مد نظر قرار دهند تا بتوانند مایعات مختلف از جمله آب بنوشند.

وی ادامه داد: روزه داران باید در ایام عید و روز استراحت کافی داشته باشند و اگر فعالیتی از جمله خرید دارند بعد از افطار انجام دهند.

فوق تخصص ریه گفت: افراد گرسنه در روزهای آلودگی هوا و تزریق ریزگردها در کنار رژیم غذایی سالم و مصرف مایعات بین افطار و شکر در طول روز که نمی توانند مایعات بنوشند از محافظت فیزیکی برخوردار شوند. در حالی که می توانند در سطح شهر تردد کنند و فضای شهر و فضای باز را کاهش دهند و در صورت نیاز حرکت کنند و از فعالیت بدنی شدید خودداری کنند.

نظری ادامه داد: افراد گرسنه حتما باید به فکر استفاده از ماسک باشند زیرا استفاده از ماسک در روزهای پر گرد و غبار کمک زیادی به تنفس و محافظت از ریه می کند. توصیه می شود از ماسک های مناسبی که محافظت کافی دارند از جمله ماسک n95 استفاده کنید. و از ماسکی استفاده کنید که تا حدودی از ورود ریزگردها به بدن کم کند.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین موضوع برای حفاظت از بدن گرسنگان در مواقع گرد و غبار و آلودگی هوا، تحرک کمتر و استفاده از محافظ بدنی و همچنین کاهش فعالیت بدنی است که با رعایت این توصیه ها، افراد گرسنه می توانند در یک ماه “. حلول ماه مبارک رمضان در ایام هجوم غبار روزه خوبی داشته باشید.

این فوق تخصص ریه اضافه کرد: مصرف سبزی و میوه در افطار و شکر نیز بسیار مفید خواهد بود و روزه داران باید سبزی را در سفره افطار و شکر بگذارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید