برای پاییز این آش خوشمزه را درست کن / آش بلغورگندم بدون حبوبات

آش / آش بلغور

طرز درست کردن آش بلغور خوشمزه برای فصل پاییز در ادامه آموزش این آش بی نظیر را از دست ندهید.

به گزارش شمانیوز : آش ها و سوپ ها در فصل پاییز و زمستان بسیار پر طرفدار می شوند و بیشتر تهیه می شوند و شما می توانید خیلی راحت این آش خوشمزه را در خانه تهیه کنید. اما تمام مواد استفاده شده در این آش مقوی است و اگر شما دچار کسالت یا سرما خوردگی هستید می توانید این آش مقوی را تهیه کنید. این آش با گوشت و حبوبات تهیه می شود و بسیار غلیظ و کشدار است ولی اگر دوست ندارید می توانید گوشت را حذف کنید و از گوشت قلقلی یا عصاره گوشت و قلم استفاده کنید.

مواد لازم

بلغور گندم ۲ لیوان
نخود ۱ لیوان
لوبیا ۱/۲ لیوان
پیاز ۲ عدد
سبزی آش (گشنیز،جعفری،اسفناج،شوید،تره) ۳۰۰ گرم
آب نارنج یا آبغوره ۱/۳ لیوان
عصاره قلم ۱ عدد
گوشت گوساله ۳۰۰ گرم
گوجه فرنگی ۴ عدد
نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

مرحله اول: پخت گوشت

ابتدا باید گوشت را بپزید برای این کار گوشت را به همراه یک پیاز و کمی فلفل سیاه و زردچوبه خوب تفت دهید و بعد از این که گوشت تغییر رنگ داد و بعد روی گوشت آبجوش بریزید و بگذارید تا گوشت حسابی پخته شود و بعد از پخت گوشت را ریش ریش کنید و جدا قرار دهید و آب گوشت را صاف کنید و برای تهیه آش کنار قرار دهید.

مرحله دوم: تفت دادن

در ادامه باید بلغور و حبوبات را از چند ساعت قبل حتما خیس کنید و چندین بار آب آن را عوض کنید تا نفخ حبوبات گرفته شود و بهتر پخته شود. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و یا رنده بزنید و داخل قابلمه مورد نظر کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد روغن اضافه کنید کمی تفت دهید تا سبک شود سپس گوجه فرنگی ها را بشورید و پوره کنید و به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن حبوبات

در ادامه کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید و بعد نخود نیم پز شده و بلغوز خیس خورده  و لوبیا و آب گوشت یا آب جوش را اضافه کنید و بگذارید تا حبوبات پخته شود و بلغور لعاب بی اندازد.

مرحله چهارم: تهیه آش پاییزی

در ادامه وقتی حبوبات کاملا پخته شد باید سبزی خرد شده را به همراه گوشت ریش شده را اضافه کنید و کمی نمک و آب نارنج را اضافه کنید و بگذارید تا کمی جا افتاده شود و در انتها با پیاز داغ و نعنا داغ تزیین کنید و سرو کنید. نوش جان

 




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


دیدگاهتان را بنویسید