برخی از حاشیه های تحمیل شده به کاراته توسط سایر ورزش های رزمی / اعضای کمیته ورزشکاران کاراته

ساعت: 08:17
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789377

کاراته قطعا محبوب ترین هنر رزمی در کشور ما است.

این کارشناس و مربی کاراته گفت: اگر حاشیه هایی از سوی افرادی از سایر رشته های رزمی به کاراته وارد شود، عجیب نیست.

جمشید زند مربی و کارشناس کاراته در گفت و گو با خبرنگار ورزشی راه دانا درباره آخرین حواشی انتخابی تیم ملی این کمیسیون گفت: هرجا که ماهیت انتخابات و انتخابات باشد حاشیه هایی وجود دارد اما این حواشی وجود دارد. هیچ ایرادی در این کار وجود ندارد.

وی در ادامه صحبت های خود اینگونه بیان کرد: تیم منتخب شرایط خوبی برای مسابقات جهانی داشت که متاسفانه اعزام نکردیم و عدم حضور تیم ملی ایران در امارات به ضرر مقام اول کاراته جهان است.

وی افزود: اکنون تیم ملی شرایط خوبی برای قهرمانی آسیا دارد و این نفرات آماده حضور در مسابقات هستند. بعد از مدت ها با یک ترکیب خوب به قهرمانی قاره خواهیم رفت.

زند در خصوص عملکرد فدراسیون کاراته گفت: فدراسیون فعلی تصمیمات خوبی گرفته و کار درستی انجام داده است، اما از آنجایی که قطعا کاراته پرطرفدارترین ورزش رزمی کشورمان است و از آنجایی که فوتبال جزو پرطرفدارترین ورزشکاران است، نمی توانیم همه را راضی کند.”

وی گفت: فدراسیون کاراته هیچ وقت مستقل نبوده و کاراته نباید با رفتن مسئولان آسیب ببیند. این مجموعه قوی و عنوان شده اجازه نمی دهد کسی آسیب ببیند و خودمان باید جلوی این را بگیریم.

رئیس شورای استان مرکزی در خصوص برخوردهای حاشیه ای در فدراسیون کاراته با وجود عملکرد بهتر فدراسیون های تکواندو و جودو اذعان داشت: این جمعیت در نهایت با اختلاف نظر و سلیقه همراه است. و راه اشتباه برای هیچ سازمانی امکان پذیر نیست که افراد خود را به طور کامل جلب کند و حاشیه ها بخشی از آن است.

وی با اشاره به نتایج کاراته در رویدادهای اخیر گفت: کاراته وارد فضای پویایی جدیدی شده و اولین مدال طلای تاریخ المپیک را کسب کرده است. بنابراین جای تعجب نیست که این محدودیت ها توسط افرادی از سایر هنرهای رزمی وارد کاراته شده است.

او گفت: «کاراته باید محافظت شود. برخی از دوستان به محض خروج از دفتر واکنش حاشیه ای دارند و خداحافظی برایشان مشکل است که باعث تنش می شود.

زند در خصوص مسیر فدراسیون برای استعدادیابی تاکید کرد: در برخی جاها قدرت امور خارج از اختیار فدراسیون ملی بود و حتی به دلیل المپیک شاهد بودیم که کنفدراسیون آسیا از این امر غافل شد اما عملکرد کلی

فدراسیون کاراته در بحث اسپانسر نتیجه نهایی را می دهم. با این حال فدراسیون کار زیادی دارد و در مسیر موفقیت قرار دارد.

وی ادامه داد: تاج لطمه زیادی به جامعه کاراته وارد کرده و استعدادهای زیادی در این بین سوخته است اما در صورت ادامه این رویه شاهد تبلور ستاره ها خواهیم بود. بی ثباتی در مدیریت در سال های اخیر یکی از بزرگترین آفت های فدراسیون است که باید بر آن غلبه کرد.

این پیشکسوت کاتا در میادین بین المللی گفت: فدراسیون باید برای کسب کرسی های کاراته جهان و آسیا تلاش کند و برای حفظ آنها تلاش کند. باید با کسانی که به راحتی کرسی های خود را در ایران از دست می دهند برخورد کرد. زیرا این خیانت به حقوق ورزشی کشورمان است.

زند درباره حضور سه کاراته کا در کمیته دو و میدانی کمیته ملی المپیک گفت: با یک دوره حضور در المپیک به 3 مقام مهم ملی رسیدیم و این افتخار ماست. سه نفر از جامعه کاراته به ویژه سجاد گنج زاده به عنوان رئیس جمهور مسئولیت سنگینی دارند و باید از حق مسلم کاراته دفاع کنند.

وی در پایان گفت: الان بچه های ما با وجود اینکه در مسابقات جهانی حضور ندارند، همچنان در رنکینگ جهانی هستند و این یعنی افتخار. ما باید همچنان کرسی های مهم را دریافت کنیم و همه ما اعم از نمایندگان مجلس، مسئولان، ورزشکاران و پیشکسوتان دست به دست هم دهیم تا کسی نتواند پرونده را به حاشیه براند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید