15 ماه بلاتکلیفی هیئت ورزش های رزمی مازندران/ انتخابات سالم خواسته جدی ورزشکاران است

ساعت: 14:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1800983

تاخیر در برگزاری مجمع عمومی به نفع چه کسانی است؟

رئیس سابق هیئت ورزش های رزمی مازندران پس از پایان دوره چهار ساله خود در دو دوره متوالی از مجمع عمومی به دلایل مختلف از سمت خود استعفا کرد. این پایان کار نبود و تمدید دوره قانونی شهردار و انتصابات بعدی در شهر و حذف رقبا از انتخابات از جمله مواردی است که تنش هایی را در این هیئت ایجاد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، هیئت انجمن های ورزش های رزمی مازندران این روزها روزهای پر تلاطم و بلاتکلیفی را سپری می کند; البته این روزهای نه چندان خوشایند برای ورزشکاران این رشته به بیش از یک سال می رسد. پس از خداحافظی رئیس سابق هیئت مدیره، این جلسه برای دو دوره متوالی به دلایل مختلف لغو و رسیدگی به پرونده ها به عهده رئیس گذاشته شد.
البته طبق قانون فقط برای دو دوره کوتاه مدت می توان قیم تعیین کرد که در این مدت پس از انتخابات رئیس جدید مجمع عمومی تعیین و پرونده وی تعیین تکلیف می شود. اما اکنون بیش از 15 ماه از تعیین ولی انتصابی می گذرد! اما مجمع عمومی هنوز تشکیل نشده است. این بلاتکلیفی در هیئت هنرهای رزمی که بیش از 6000 ورزشکار تحت پوشش خود دارد؛ این امر قطعا آسیب های جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.
البته آنچه به عنوان مهندسی پیش از انتخابات شناخته می شود در این دوره شکل گرفت و مدیر جدید با روسای سابق خداحافظی کرد و اعضای جدیدی را به زیرمجموعه هایی که از آنها گلایه داشت معرفی کرد. و مخالفت بسیاری از فعالان این حوزه وجود دارد.
در هر صورت با توجه به جمعیت قابل توجه ورزشکاران این رشته در استان و کسب مدال های متعدد و رنگارنگ ورزشکاران مازندرانی در رشته های مختلف، این بلاتکلیفی بیش از یک سالی در این استان اصلا خوشایند نیست؛ بلکه با توجه به شرایط موجود، این بلاتکلیفی در این استان وجود دارد. بدیهی است عدم حضور مجمع عمومی و تغییرات مدیریتی فراوان رئیس این شورا، اجرای آن را به ویژه برای رئیس جدید دشوار خواهد کرد. زیرا دوباره خانه متزلزل جدیدی ساخته خواهد شد که از همان ابتدا حملات زیادی را آغاز خواهد کرد.
گفتنی است هیئت ورزش های رزمی مازندران بیش از یک سال است که ریاست آن را نگرفته و توسط سرپرست اداره می شود که این امر اعتراضات را افزایش داده است.
شهریور 1395 بود که پس از پایان دوره چهار ساله صابر اکبرزاده، رئیس سابق هیئت، این انجمن ورزشی مسئولیتی ندارد و با سرپرست اداره می شود!
سوال اینجاست که چرا با وجود اینکه ورزش های رزمی مازندران در سطح ملی جایگاه ویژه ای دارد؟ اما بیش از یک سال است که مقامات کشوری و استانی به او بی توجهی می کنند و آیا واقعاً او رها شده است؟
در توضیح این موضوع باید بگوییم که پس از پایان دوره 4 ساله ریاست قبلی، نامزدها باید برای حضور در مجمع عمومی ثبت نام می کردند و متعاقباً پس از تشکیل جلسه، با رای گیری و برگزاری انتخابات، وظایف رئیس انجام می شد. این شورا تعیین شدند. اما این جلسه که قرار بود در دور اول در شهریور 1395 برگزار شود به دلایل نامعلومی لغو و وارد دوره نظارت شد.
مجدداً پس از انتصاب رئیس و ماهها بلاتکلیفی این شورا، مقرر شد برای دومین بار در جلسه رسمی مرداد ماه 1400 مجمع عمومی تشکیل شود که به دلایل مختلف; برای دومین بار لغو شد! و از آن تاریخ که در آخرین روزهای دی ماه 1400 هستیم، مجمع عمومی تشکیل نشده است.
به گفته یکی از کاندیداها، دلیل لغو دومین مجمع عمومی هیات مدیره، دستکاری لیست 17 کاندیدا هنگام اعزام به فدراسیون بوده که به دلیل اعتراضات جدی و ورود هیات ورزش و مازندران لغو شد. ملادوست.
طبق قانون، انتصاب مقام رسمی فقط برای دو دوره سه ماهه برای برگزاری انتخابات ریاست مجمع عمومی معتبر است. اما جابجایی ها و انتصاب های متعدد روسای هیئت های استان علاوه بر تمدید دوره ریاست، کاستی های مهندسی انتخابات هیئت ورزش های رزمی را تشدید کرده است!
اهالی این رشته ورزشی معتقدند که این روند آسیب جدی به این ورزش و 125 سبک رزمی وارد می کند چرا که حضور متخصصان در راس هیئت ها برای اعتلا و پیشرفت این ورزش و اخراج و اخراج بسیاری از افراد ضروری است. حاضران نه تنها کمکی به زمین نمی کنند، بلکه ویرانگر نیز هستند.

گفته می‌شود در ماه‌های اخیر این مدیر تغییر کرده و مدیران جدیدی را در شهرها، سبک‌ها و انجمن‌های مختلف منصوب کرده است و این روند با گلایه‌های شدید اهالی ورزش مواجه شده است.
آنها معتقدند که تغییرات غیرکارشناسی در انتصابات اخیر باعث ایجاد تنش در هیئت مدیره شده و کوتاهی مقامات استانی و کشوری در پایان دادن به این وضعیت باعث تشدید تنش خواهد شد.
خواسته این افراد برگزاری انتخابات سالم و به دور از اشتباه و تعیین مهلت برای رهبر جدید برای برگزاری جلسه و انتخابات آتی است. با تعیین رئیس جدید هیئت، مشکلات موجود مرتفع شده و کار جدی شوراها از سر گرفته می شود.

واریزی که در چند مرحله قبل از برگزاری سومین جلسه انجام شد اسامی چند نامزد را نشان می دهد که به طور کلی این افراد را از انتخابات حذف کرده است و این اقدام در کنار انتصابات غیر کاغذی صورت گرفته است که یکی از این افراد معزول نیز رقیب جدی است. مردی با حداکثر شانس برای نشستن روی صندلی روی آن تخته.
حذف افراد حرفه ای از ریاست هیأت های تحت پوشش انجمن ورزش های رزمی قطعاً باعث دلسردی این افراد و کناره گیری دیگران از مسئولیت پذیری و ورود و مشارکت در این ورزش خواهد شد. همچنین به نظر می رسد هر طیف، جریان، فرد و سازمانی که پشت این جریان و اندیشه است، به دنبال خدمت به ورزش نیست. زیرا این روند به ورزش آسیب می زند.
در هر صورت دخالت جدی، قاطع و مستمر اداره کل ورزش و جوانان مازندران در این امر و برگزاری انتخابات سالم و عادلانه از الزامات حق مردم در این عرصه برای برگزاری و ثبت این انتخابات توسط ثبت نام و ثبت نام به همه افراد شایستگی گرا.
انتظار می رود اداره کل ورزش و جوانان مازندران و یکی از اعضای ارشد فدراسیون ورزش کشور به سکوت بیش از یک ساله خود در این خصوص پایان دهند و سکوت را بشکنند و فصل جدیدی در تاریخ انتخابات سالم بگشایند. آنچه این روزها مطلوب است مطالبه جدی ورزشکاران از سوی مسئولان استانی و کشوری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید