برخی از قوانین حتی 20 درصد را رعایت نمی کنند / عدم امتناع کمیسیون ماده 100

ساعت: 16:51
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796079

محمدصالح جوکار گفت: نتوانستیم از ظرفیت کمیسیون ماده 100 برای رعایت چارچوب های قانونی در جامعه به درستی استفاده کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدصالح جوکار صبح امروز در جلسه شورای مشاوران عمران شهرستان های یزد، اشکذر و ندوشن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان تجربه لازم برای ورود به همه حوزه ها را ندارند و با توجه به اینکه در تصمیم گیری باید راهکارهایی ارائه شود. برای استفاده یک تخصص وجود دارد. باید از نظر کارشناسان در زمینه های مختلف استفاده کنند.


وی با اشاره به اینکه از همان ابتدای کار مجلس کارگروه های مشورتی نماینده یزد در حوزه های مختلف تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در جلسه کارگروه مشاور عمرانی مطرح شد، کوتاهی کمیسیون اصل 100 است. درست است.

نماینده مردم یزد، اشکذر و منطقه ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: نتوانستیم از ظرفیت کمیسیون ماده 100 به درستی برای رعایت چارچوب های قانونی در جامعه استفاده کنیم.

جوکار میزان اجرای قانون در کشور را به طور متوسط ​​حدود 80 درصد دانست و گفت: این موضوع در قوانین مختلف متفاوت است و برخی قوانین به صورت 100 درصد و کامل رعایت می شود و برخی دیگر 20 درصد رعایت نمی شود که یکی از دلایل آن مربوط می شود. به این نوشتن قوانین و مقررات است.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از آئین نامه هایی که در گذشته پیشنهاد و تصویب شده است خلاف اصل قانون است و لذا کارشناسان این حوزه باید نسبت به تغییراتی که باید دقت بیشتری داشته باشند. در قوانین وضع شود.»

وی افزود: اگر این اتفاق بیفتد و کارشناسان حوزه های مختلف نظرات و پیشنهادات اصلاحی خود را به نمایندگان ارائه دهند، مجلس می تواند در اصلاح و تصویب قوانین بهتر و موثرتر عمل کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید