برخی از منتقدان تکواندو روحیه دارند/ کمیته فنی مشاوره می دهد و رئیس فدراسیون تصمیم می گیرد


ساعت: 08:14
تاریخ انتشار: 1401/02/07
کد خبر: 1834039

اظهارات سرمربی تیم امید باعث نگرانی جامعه تکواندو شد;

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو گفت: برخی از این منتقدان واقعا جناحی هستند، باید نظر شخصی و فردگرایی را کنار بگذاریم.

مرتضی کریمی سرمربی اسبق تیم ملی تکواندو در گفت و گو با خبرنگار ورزشی دانا در خصوص تغییرات رئیس کادرفنی اظهار داشت: بیژن مقانلو سرمربی توانمندی است و قدرت مربیگری خوبی دارد. او در سال های مربیگری هم موفق بود و معتقدم برخی حواشی منجر به این نتایج ناگوار در المپیک 2016 ریو شد.

وی همچنین گفت: کمیته فنی فدراسیون باید تصمیم گرفته باشد که موگولو را برای این پست مهم در نظر بگیرد. تیم ملی به دو دلیل در آینده با مشکل مواجه خواهد شد. یکی اینکه با افت توان فنی بازیکنان مواجه هستیم و دیگری بحث تغییر قوانین است که چالش هایی را ایجاد کرده است.

کریمی در خصوص انتقادات به این تصمیم گفت: همه باید تمام تلاش خود را بکنیم تا تکواندو را از این رکود و بار خارج کنیم و به روزهای خوب خود برگردیم. برخی از این منتقدان در واقع اعضای حزب هستند. باید نظرات شخصی و فردگرایی را کنار بگذاریم و البته برای تیم جدید وقت بگذاریم.

این مربی تکواندو در این خصوص گفت: برای شجاعت و جوانی باید به سرمربی وقت داد، با 6 ماه نمی توان کار اساسی و مهمی انجام داد. گردو زود ثمر نمی دهد، باید صبور باشیم و واقعاً انتظار تکواندو را داشته باشیم.

وی با اشاره به بازی های آسیایی پیش رو 2022 هانگجو و انتظارات از تکواندو که همیشه به کاروان کمک کرده است، گفت: باید تلاش کنیم جایگاه خود را حفظ کنیم، اما نباید انتظار زیادی داشته باشیم. باید برای کسب رتبه و 2 تا 3 مدال طلا بجنگیم اما در شرایط فعلی این ملاک نیست.

کریمی درباره تشکیل تیم تکواندوی امید تصریح کرد: فلسفه او تربیت استعدادهای هم سن و سال آنها بود اما مصاحبه اخیر سرمربی تیم امید ما را نگران کرد زیرا به نظر می رسد باید دو تیم ملی داشته باشیم که این درست نیست. “. بسیاری از ورزشکاران در رده سنی امید به رنکینگ جهانی نزدیک هستند.

سرمربی سابق تیم ملی ادامه داد: طبیعی است که هرکس رئیس فدراسیون شود رفقا و هوادارانش را ترجیح می دهد. شاید از نظر فنی هم بتوان گفت آنها افراد بسیار خوبی برای هدایت تیم ملی و امید بودند. مثلا زوار یا عبداللهی که همیشه در رده نوجوانان و امید کار کرده اند.

وی در خصوص حواشی کمیته فنی فدراسیون گفت: باید به نظر فدراسیون احترام گذاشته شود و وحدت و همدلی حفظ شود. اگر کسی بیاید باید از تکواندو حمایت کنیم تا اوج بگیریم و در نهایت جامعه ورزش را افزایش دهیم. کمیسیون فنی تصمیم نهایی را نمی گیرد و فقط مشاوره می دهد و رئیس فدراسیون حرف آخر را می زند.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: ما معدن تکواندو در دنیا هستیم. ما جوانان با استعدادی داریم که ناسیونالیسم را به دست آورده اند و با پرورش و استفاده از آنها آینده خوبی خواهیم داشت. ما نباید به پاهای خود نگاه کنیم. افراد شایسته در انتخابی تیم ملی مغفول مانده بودند و با نگاهی به موانع آنها بهتر است در برخی از آنها تجدید نظر شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید