بررسی مشکلات آب ۴ استان کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور


ساعت: 21:52
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877671

مسائل مربوط به آب در چهار استان خوزستان، چهارمحال بختیاری، اصفهان و یزد در جلسات جداگانه ای به ریاست محمد محبر مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسائل مربوط به آب در چهار استان خوزستان، چهارمحال بختیاری، اصفهان و یزد در جلسات جداگانه ای به ریاست محمد محبر مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسات که وزرای نیرو و جهاد کشاورزی و استانداران 4 استان و مسئولان ذیربط حضور داشتند، نحوه اجرا و تامین مالی و تخصیص اعتبار برای طرح های کوتاه مدت کاهش آب در این کشورها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بررسی و تصمیم گرفت.

در این دیدارها تکمیل پروژه های تامین آب شرب و احداث مخزن 165 هزار مترمکعبی برای پایداری تامین آب شرب استان یزد مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین به منظور افزایش ظرفیت پروژه انتقال آب شیرین کن از خلیج فارس به فلات مرکزی، مقرر شد فاز دوم این پروژه در ماه های آینده با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری برسد.

در این جلسه گزارشی از وضعیت تامین آب کشاورزی استان اصفهان در زمان برداشت و افزایش تامین آب شرب و ظرفیت انتقال این استان به منظور تامین آب سالم و پایدار در شهری و روستایی ارائه شد. مناطق.

همچنین بر رفع مشکلات و تنش آبی استان چهارمحال و بختیاری تاکید شد و مقرر شد 144 سکونتگاه روستایی بالای 100 هزار نفر در استان آبرسانی شود و طرح مطالعاتی جامع شهری و مراکز آبرسانی روستایی و اجرای طرح تامین و انتقال منابع آبی به منظور رفع تنش آبی در مراکز شهری این استان باید در اسرع وقت تکمیل و نهایی شود.

همچنین در این جلسه در خصوص اتمام پروژه آبرسانی میان مدت غدیر برای افزایش ظرفیت آبرسانی و بهبود کیفیت آب شهرها و روستاهای استان خوزستان، تکمیل پروژه های آبرسانی روستایی برای تامین آب شرب، بهداشت و دام به هزاران روستا و شبکه جمع آوری فاضلاب و انتقال فاضلاب در شهر اهواز با اولویت در نقاط بحرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه تاکید شد با توجه به فصل گرما و نیاز به تکمیل پروژه‌های آبرسانی در استان خوزستان، تامین اعتبار این پروژه‌ها باید در اسرع وقت تامین شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید