تاکید معاون اول رئیس جمهور بر نظارت مستمر بر مشکلات افراد دارای معلولیت

ساعت: 14:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794883

در کمیسیون هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مطرح شد.

کمیسیون هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت با حضور معاون اول رئیس جمهور تشکیل جلسه می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محبر معاون اول رئیس جمهور در اولین جلسه این کمیته در دولت سیزدهم، اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت را یکی از اولویت های دولت برای مقابله با جان و کرامت انسانی دانست و بر جدیت همه جانبه تاکید کرد. سازمان های مسئول مشکلات معلولان ، از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست با نظارت مستمر بر اجرای این قانون به مسئولان و مردم و نظارت مستمر بر وظایف ادارات مربوطه.

معاون اول رئیس جمهور بر لزوم توانمندسازی افراد دارای معلولیت تاکید کرد و خاطرنشان کرد: با افزایش فرصت های جامعه معلولان و بروز استعدادهای آنان، این قشر از جامعه باید به جامعه ای مولد تبدیل شود که مشکلات کشور را حل کند. زندگی خود را مدیریت کنید

دکتر محبر در این جلسه رعایت قانون استخدام افراد دارای معلولیت را یک اصل مهم و اساسی خواند و از مسئولان ذیربط خواست تا فراتر از فرآیند استخدام در دستگاه های دولتی و به کارگیری افراد دارای معلولیت در اقشار مختلف جامعه اقدام کنند. زیرساخت های جدید در زمینه ارتباطات و فناوری های تعاملی.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های همه بخش ها اعم از دولت، مجلس، قوه قضائیه و همه نهادهای انقلابی برای حل مشکلات معلولان استفاده کرد. وی مسکن و مناسب سازی اماکن و فضاهای عمومی را از مشکلات مهم این قشر از جامعه دانست و بر لزوم رفع نواقص در این دو حوزه با اولویت بندی افراد دارای معلولیت تاکید کرد.

لزوم توجه به پیشگیری از معلولیت های مختلف در جامعه، تلاش بیشتر دستگاه های فرهنگی به ویژه صدا و سیما، فعال سازی جامعه خیرین و زمینه سازی برای استفاده از فناوری در خدمت رسانی به افراد دارای معلولیت از جمله موارد بود. ، معاون اول رئیس جمهور در نظر گرفته شد.

دکتر محمد محبر نیز از آمادگی خود برای برگزاری جلسات این کمیسیون خارج از میزان مقرر در قانون خبر داد و تاکید کرد که از تمامی ظرفیت های قانونی و اجرایی موجود برای رسیدگی به مشکلات جامعه معلولان استفاده خواهد شد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه گادری رئیس سازمان بهزیستی کشور به عنوان رئیس دبیرخانه کمیسیون هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت گزارشی از اجرای قانون ارائه کرد.

عدم رعایت سهمیه استخدامی معلولان، مناسب نبودن امکانات، مشکلات حمل و نقل، بیمه، درمان و توانبخشی، عدم پاسخگویی دستگاه های اجرایی، کمبود بودجه و مخالفت با برخی قوانین از جمله نکاتی بود که در این گزارش.

در این جلسه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر راه و شهرسازی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس بهداشت و درمان مجلس شورای ملی کمیته و جمعی از دیگر اعضا تعدادی از نمایندگان جامعه معلولان حضور داشتند که نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص مشکلات معلولان و روند نامطلوب اجرای قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت بیان کردند. در سالهای اخیر.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید