تنها 40 درصد معابر شهر سمنان برای افراد دارای معلولیت مناسب سازی شده است/اجرای 100 برنامه هفته بهزیستی


ساعت: 12:57
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883511

لاگی با بیان اینکه بیش از 13 هزار نفر از معلولان تحت پوشش این اداره کل هستند، گفت: تنها 35 درصد معابر شهری استان برای این قشر مناسب سازی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود لقیقی مدیرکل بهزیستی استان سمنان در نشست خبری با اشاره به گستردگی فعالیت های اجتماعی گفت: هدف ما این است که فعالیت هایمان تاثیر بسزایی در گروه هدف داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بر استفاده از شرکای اجتماعی تاکید کرد و اظهار داشت: گروه هدف باید توانمند و حمایت شوند و خود حامی شوند.

وی به شعار هفته بهزیستی امسال با عنوان «شوری دوباره برای زندگی بهتر» اشاره کرد و گفت: 100 برنامه در هفته بهزیستی اجرا می شود که مهمترین آنها ارتباط با همیاران بهزیستی، ارتباط با جامعه هدف است.

روگی با اشاره به افتتاح 5 پروژه رفاهی در هفته جاری گفت: مسکن مسکونی نیز افتتاح و تحویل می شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از ثبت نام 1500 مددجو در طرح ملی مسکن خبر داد و افزود: از این تعداد 650 نفر تایید شده اند.

لگی با اشاره به اینکه 27 هزار و 448 نفر تحت مراقبت اجتماعی استان هستند، گفت: حدود 13 هزار و 205 نفر از معلولان از خدمات توانبخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه حوزه توانبخشی استان سمنان دارای 38 مرکز خدمات رسانی به صورت روزانه، ساعتی و 24 ساعته است، افزود: بیش از یک هزار و 520 معلول از خدمات این مراکز استفاده می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه 2 هزار و 300 نفر از خدمات اشتغال اداره اشتغال و کارآفرینی بهزیستی استان بهره مند شده اند، گفت: در سه ماهه امسال 29 نفر برای کار در نظر گرفته شده و در این مدت ثبت نام شدند. ادارات کار..

لگی با اشاره به بهره برداری از 10 مرکز شبانه روزی کودکان بدسرپرست در استان گفت: بیش از 150 کودک 0 تا 18 ساله در مراکز نگهداری کودکان و نوجوانان بهزیستی استان هستند.

وی با اشاره به طرح غربالگری بینایی و شنوایی در سطح استان گفت: در طرح غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 سال سال گذشته بیش از 20 هزار و 750 کودک غربالگری شدند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان همچنین افزود: در طرح غربالگری بینایی 988 کودک مشکوک شناسایی و از معلولیت آنها پیشگیری شده است.

منطق با اشاره به غربالگری یک هزار و 150 کودک در 3 ماه امسال گفت: 89 کودک مشکوک هستند که شناسایی و بازداشت شده اند.

وی گفت: طی یک سال گذشته غربالگری شنوایی در مراکز برای 94 درصد کودکان منطقه انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره در سطح استان ها گفت: در سال گذشته 4 هزار و 45 نفر در مراکز غیردولتی و 177 نفر در مراکز دولتی از خدمات مشاوره رایگان بهره مند شده اند. .

وی با بیان اینکه بهزیستی استان از جمله استان هایی است که توانسته از شیوع ویروس کرونا در مراکز شبانه روزی کشور جلوگیری کند، گفت: با تلاش شبانه روزی بهزیستی استان تعداد فوتی ها در این استان افزایش یافت. مراکز تحت نظر مراقبت های اجتماعی در روزهای شیوع ویروس کرونا کمتر از سال های گذشته بوده است.

روگی با اشاره به مناسب سازی 40 درصدی معابر و اماکن استان برای افراد دارای معلولیت گفت: با استانداردسازی اماکن برای افراد دارای معلولیت فاصله داریم.

وی همچنین توضیح داد: مبلمان شهری در اقصی نقاط شهر باید متناسب با حضور معلولان در جامعه باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید