فعال شدن کمیسیون مناسب سازی در شورای شهر یزد / مناسب سازی معابر یزد برای افراد دارای معلولیت با قوت ادامه دارد.


ساعت: 09:30
تاریخ انتشار: 14/29/1400
کد خبر: 1816695

خامسی هامانه گفت: بهسازی معابر در دستور کار است و کمیته مناسب سازی شورای شهر نیز کار خود را آغاز می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فخرالسادات خامسی هامانه عضو شورای شهر یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به لزوم بهسازی معابر یزد گفت: 29 هزار و 415 معلول جسمی، جسمی، ذهنی در استان یزد وجود دارد. نابینایان، ناشنوایان و کم توانان ذهنی این جامعه چه در زندگی روزمره و چه در محل کار دارای مشکلات ویژه ای است که لازم است مسئولان در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند.

خامسی افزود: یکی از موضوعاتی که در این زمینه به شهرداری و شورای شهر مربوط می شود، بحث مناسب سازی معابر و فضاهای شهری برای تسهیل تردد افراد دارای معلولیت و دسترسی به شهر است.

به گفته یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد، در سال های اخیر به این موضوع رسیدگی و اقداماتی انجام شده و یزد جزو اولین استان هایی است که بهسازی راه ها را در دستور کار قرار داده و سه سال است که به عنوان شهر پایلوت مقرون به صرفه شناخته شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از این موفقیت در گرو تلاش کارکنان است و بخشی به دلیل مسطح بودن شهر و نبود نابرابری های فراوان در شهر است، گفت: بله.

خامسی گفت: باید توجه داشت که مناسب سازی معابر تنها مختص افراد دارای معلولیت نیست، بلکه برای جانبازان، زنان باردار، کودکان و سالمندان نیز مناسب است.

به گفته یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد، بهسازی معابر در دستور کار قرار دارد و کمیته مناسب سازی شورای شهر شروع به کار می کند و برنامه ریزی هایی در دستور کار است.

عضو شورای شهر یزد تصریح کرد: در نظر داریم در سال 1401 مناسب سازی ها را تسریع کنیم و افراد دارای معلولیت را به عنوان ناظر افتخاری پروژه ها رصد کنیم و مسئولان و کارشناسان شهروندی حضور پیدا کنند.

وی افزود: هماهنگی بین شورا و سازمان اجتماعی، بخشداری و انجمن های معلولان، اجرای قانون معلولان و مناسب سازی حمل و نقل عمومی نیز در دستور کار قرار دارد. تخمین زده می شود که نسبت به سال قبل 25 درصد افزایش داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید